درگیری در اتاق جنگ اسرائیل، هالیوی استعفا دهد!

اقتصاد ایران: درگیری و اختلاف به اتاق عملیات جنگ رژیم صهیونیستی هم کشیده شده است و فرماندهان عالی‌رتبه ارتش خواهان استعفای رئیس ستاد ارتش شدند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع رسانی عبری زبان کیپا در گزارشی از درگیری لفظی شدید بین شماری از افسران ارشد اسرائیلی با هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش خبر داد.

براساس گزارش منتشر شده، درگیری در ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و در چارچوب تغییرات و عزل و نصب‌‌هایی که هالیوی در سایه شکست‌های ارتش اسرائیل در پیشبرد جنگ خود در جنوب و شمال (فلسطین اشغالی) به وقوع پیوسته، صورت گرفت.

رسانه اسرائیلی به درگیری از درگیری لفظی شدید بین یکی از افسران ستاد ارتش که مسئولیت بخش جبهه شمالی را به عهده دارد بعد از عزلش از این مقام با هالیوی خبر داد و نوشت. درگیری طوفانی در ستاد ارتش اسرائیل رخ داده است، بعد از آن که رئیس ستاد ارتش به فرمانده بخش شمالی ستاد "سرتیپ ساعر تسور" خبر داد که از مقام خود عزل و از فعالیت در ارتش کنار گذارده شده است، تسور به شدت عصبانی و با رئیس ستاد درگیری لفظی پیدا کرد.

این درگیری روز دوشنبه دیروز رخ داد و در جریان آن تسور بعد از شنیدن حکم برکناری‌اش فریاد زد: آیا واقعا من عامل شکست هستم؟ آیا این من هستم که باید کنار بروم؟ (با اشاره به هالیوی) کسانی هستند که مسئول این شکست بوده اما همچنان در جایگاه خود قرار دارند.

اینجا بود که هالیوی هم به تسور پاسخ داد، مگر من به عنوان رئیس ستاد ارتش مسئولیت شکست را به عهده نگرفتم، اما تسور این توجیهات را نپذیرفت و همچنان به انتقاد خود ادامه داد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در واکنش به افشای این درگیری لفظی به رسانه‌ها گفت: این یک گفتگوی شخصی بین یک فرمانده و نیروی زیر دستش است و ما در رابطه با آن اظهار نظر نمی‌کنیم.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم با اشاره به این درگیری آن را جنگ داخلی در ساختار ارتش توصیف و اعلام کرد روز به روز بر شمار افسرانی که خواهان استعفای رئیس ستاد ارتش و تمامی افسران و فرمان‌هان مسئول شکست‌های جنگ جاری محسوب می‌شوند، هستند، افزوده می‌شود.

آحارانوت در رابطه با درگیری لفظی ژنرال ساعر تسور و رئیس ستاد ارتش هم نوشت: رئیس ستاد ارتش وقتی به تسور که فرمانده ارتش شمالی یعنی فردی که قرار است جنگ علیه حزب الله را فرماندهی کند، به وی ابلاغ کرد، وی به شدت عصبانی شد.

این رسانه عبری زبان در رابطه با فرمانده برکنار شده هم نوشت: تسور یکی از فرماندهانی است که به کنترل احساسات خود مشهور است و فردی نیست که وارد درگیری و کشمکش با دیگران شود، اما ظاهرا احساسات وی به شدت جریحه دار شد بخصوص که هالیوی پایان خدماتش در ارتش را هم به وی ابلاغ کرد.

 قرار است سرتیپ دان گولدبوس فرمانده لشکر 98 جانشین تسور در این مقام شود.

در همین رابطه یک منبع عالی رتبه ارتش که نامش ذکر نشده هم به یدیعوت آحارانوت گفت: مسئولیت اصلی این شکست به عهده رئیس ستاد ارتش است، چون ارتش یک سازمان خصوصی نیست و باید ارتش و ساختار سیاسی مسئولیت شکست را به عهده بگیرند، هرتسی هالیوی فرمانده خوبی است اما شکست خورد، ما نیازمند شخص دیگری هستیم تا بتوانیم دوباره روی پای خود بایستیم ، پس هر کسی که نقشی هر چند کوچک در این شکست داشته باید استعفا دهد.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در گزارشی که دیروز دوشنبه منتشر شد، خبر داد، شماری از افسران بلند پایه ارتش درگیری لفظی با رئیس ستاد ارتش داشته و وی را به مقصر بودن در این شکست‌ها متهم کردند، آنها در این جلسه اعلام کردند، اصل اول در ارتش مسئولیت پذیری است، اما هالیوی هم همچنان همان سخن خود را تکرار و به آنان گفت، من از همان روزهای اول این مسئولیت را پذیرفتم و مسئولیت شکست هر روز مرا همراهی می‌کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ