چطور گوشی شیائومی را برای اولین بار راه‌اندازی کنیم؟

اقتصاد ایران: اگر گوشی شیائومی خریده‌اید، راه‌اندازی آن بیشتر از چند دقیقه وقتتان را نخواهد گرفت.

فرقی نمی‌کند که به‌تازگی گوشی سامسونگ خریده‌اید یا گوشی شیائومی، درهرحال اگر برای اولین‌ بار قصد راه‌اندازی آن‌ها را دارید، باید مراحل را با دقت کافی انجام دهید. قبلاً نحوه راه‌اندازی گوشی سامسونگ را برای کاربران این برند آموزش داده‌ایم. اکنون در مطلب پیش‌ رو قصد داریم تا به نحوه‌‌ی راه‌‌اندازی گوشی شیائومی بپردازیم.

ما برای راه‌اندازی از گوشی پوکو X6 استفاده کرده‌ایم که درحال‌حاضر جزو بهترین گوشی شیائومی تا ۱۵ میلیون محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که روش راه‌اندازی گوشی‌های خانواده شیائومی یعنی ردمی یا پوکو مشابه یکدیگر است و احتمالاً تنها در برخی از مراحل تفاوت‌هایی وجود داشته باشد.

این مقاله برای کاربران مبتدی و افراد تازه‌وارد در نظر گرفته شده است.

مراحل راه اندازی گوشی شیائومی

پس‌از روشن کردن گوشی شیائومی برای اولین بار یا پس از ریست فکتوری گوشی شیائومی روی دکمه‌ی فلش ضربه بزنید و سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

  • زبان مورد نظرتان را انتخاب کنید. علاوه‌براین، می‌توانید با ضربه‌زدن روی گزینه‌ی «افزایش اندازه‌ی متن» در پایین صفحه، اندازه‌ی فونت دستگاه خود را افزایش یا کاهش دهید.
  • کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب ناحیه، چند ثانیه طول می‌کشد تا به مرحله‌ی بعد بروید.
انتخاب دکمه پاور و نمایش لوگوی HyperOS
انتخاب زبان گوشی در مراحل راه اندازی گوشی شیائومی
انتخاب ناحیه مورد نظر در مراحل راه اندازی گوشی شیائومی
  • در مرحله‌ی شرایط و ضوابط، گزینه‌ی «من توافق‌نامه‌ی کاربر و سیاست حفظ حریم خصوصی را خوانده‌ام و می‌پذیرم» را انتخاب کنید و برای ادامه‌ی فرایند راه‌اندازی گوشی شیائومی روی > ضربه بزنید.
  • در این مرحله از شما درخواست می‌شود تا گوشی را با استفاده از Wi-Fi به اینترنت وصل کنید. اگر نمی‌خواهید به اینترنت متصل شوید و قصد دارید بعداً این کار را انجام دهید، می‌توانید روی ردشدن ضربه بزنید؛ بااین‌حال توصیه‌ی ما به شما اتصال گوشی به اینترنت است.
قبول شرایط و ضوابط فرآیند راه‌ اندازی گوشی شیائومی
اتصال گوشی به شبکه‌ های وایرلس
  • در این مرحله باید چند ثانیه صبر کنید تا به صفحه‌ی «برنامه‌ها و داده‌ها را کپی کنید» هدایت شوید. شما می‌توانید انتخاب کنید که برنامه‌ها، عکس‌ها، مخاطبین، حساب گوگل و موارد دیگر را از گوشی قدیمی به جدید انتقال دهید یا این مرحله را رد کنید. درصورتی‌که قصد دارید این‌ کار را بعداً انجام دهید گزینه‌ی «کپی نشود» را انتخاب کنید.
صفحه در حال آماده کردن تلفن
انتفال برنامه‌ ها، عکس‌ ها، مخاطبین، حساب گوگل
  • در صفحه‌ی ورود اکانت گوگل باید جیمیل خود را وارد کنید. البته می‌توانید بعداً این‌ کار را انجام دهید و برای سریع‌تر به‌ پایان رساندن مراحل راه‌اندازی، از آن گذر کنید. اگر اکانت گوگل ندارید می‌توانید پس‌ از راه‌اندازی نسبت‌ به ساخت اکانت گوگل روی گوشی اندروید اقدام کنید.
  • در صفحه‌ی بعد، گوگل در مورد دسترسی به موقعیت مکانی، به‌روزرسانی خودکار سیستم و موارد دیگر سؤال می‌کند که پیشنهاد می‌کنیم این گزینه‌ها را روشن و گزینه‌ی «ارسال داده‌های مصرف و تشخیص عیب» را خاموش کنید.
تنظیم حساب سرویس گوگل
سرویس های گوگل در گوشی شیائومی
  • در این مرحله از راه‌اندازی گوشی می‌توانید روش‌های امنیتی مانند تعیین اثر انگشت یا تشخیص چهره را برای باز کردن قفل گوشی در نظر بگیرید. اگر می‌خواهید بعداً قفل صفحه را تنظیم کنید، روی ردشدن ضربه بزنید.
  • در صفحه‌ی بعد برخی تنظیمات مربوط به رابط کاربری شیائومی وجود دارد که بهتر است با دقت بیشتری نسبت‌ به فعال یا غیرفعال کردن آن‌ها عمل کنید. ما پیشنهاد می‌کنیم تا گزینه‌هایی چون «شخصی‌سازی آگهی‌ها»، «برنامه تجربه کاربر» و «ارسال داده‌های استفاده و عیب‌یابی» را خاموش کنید. این گزینه‌ها پس‌از راه‌اندازی نیز از طریق تنظیمات قابل تغییر خواهند بود.
روش‌ های امنیتی تعیین اثر انگشت یا تشخیص چهره گوشی شیائومی
 تنظیمات پایه‌ ای در مرحله راه اندازی گوشی شیائومی
ادامه  تنظیمات پایه‌ ای در مرحله راه اندازی گوشی شیائومی
  • حالا در قسمت تنظیمات فونت، سبک مورد نظر را انتخاب کنید. ناگفته نماند که امکان تغییر فونت گوشی شیائومی پس از راه‌اندازی اولیه هم وجود دارد.
  • در صفحه‌ی انتخاب لانچر پیش‌فرض دو گزینه برای انتخاب وجود دارد: Classic و App Drawer. در حالت Classic تمام اپلیکیشن‌ها مانند iOS در صفحه‌ی اصلی نمایش داده شوند. حالت دیگر، App Drawer یا کشویی نشان‌دادن اپلیکیشن‌ها است. اگر این گزینه را فعال کنید یک گزینه برای مشاهده‌ی لیست اپلیکیشن‌ها به صفحه‌ی اصلی اضافه می‌شود.
  • هم‌اکنون مراحل راه‌اندازی به پایان رسیده است. روی فلش ضربه بزنید تا به صفحه‌ی اصلی گوشی هدایت شوید.
تنظیمات فوت (font settings) گوشی شیائومی
صفحه‌ Select Default Launcher
پایان رسیدن راه اندازی گوشی شیائومی

توجه داشته باشید در صورتی که هر مرحله‌ را رد کنید، پس‌ از راه‌اندازی گوشی، در پنل اعلان گزینه‌ای برای تکمیل راه‌اندازی گوشی مشاهده خواهید کرد که با انتخاب آن در هر زمان می‌توانید تمامی مراحل نادیده‌گرفته‌شده را از این بخش تکمیل کنید.

ضمناً فراموش نکنید که بسیاری از امکانات گوشی مانند ردیابی و بکاپ از اطلاعات با ساخت اکانت شیائومی صورت می‌گیرد که در مراحل راه‌اندازی از کاربر پرسیده نمی‌شود. برخی تنظیمات نیز پس‌ از راه‌اندازی باید پیکربندی شوند؛ چراکه تغییر تنظیمات پیش‌فرض گوشی شیائومی امری بسیار حیاتی است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ