حتی اسپاتیفای هم از هوش مصنوعی گوگل بی‌نصیب نمی‌ماند

اقتصاد ایران: هوش مصنوعی گوگل به‌زودی می‌تواند آهنگ‌های اسپاتیفای را هم کنترل کند.

گوگل سعی دارد با تقویت دستیار هوش مصنوعی خود یعنی جمنای (Gemini)، رقابت جدی‌تری با ChatGPT داشته باشد. یکی از راهبردهای این شرکت برای رقابت بهتر، ادغام جمنای با سایر سرویس‌های پرکاربرد ازطریق افزونه‌ها است.

مدتی قبل شاهد معرفی افزونه‌ی جمنای برای یوتیوب موزیک بودیم؛ قابلیتی که به کاربران سرویس مذکور اجازه می‌دهد با جمنای به امکاناتی مثل جست‌وجو، پخش و کنترل موسیقی دسترسی داشته باشند. اکنون به‌نظر می‌رسد گوگل تصمیم دارد این قابلیت را در اسپاتیفای نیز ارائه دهد.

می‌توان با بررسی کدهای فایل APK اپلیکیشن‌های درحال توسعه‌، تا حدودی به قابلیت‌های آتی آن‌ها پی برد. البته باید توجه داشت که همه‌ی ویژگی‌های کشف‌شده با این روش الزاماً به نسخه‌ی نهایی راه پیدا نمی‌کنند. به‌نوشته‌ی AndroidAuthority، بررسی کدهای نسخه‌ی v15.22.29.29.arm64 اپلیکیشن گوگل نشان می‌دهد غول جست‌وجوی اینترنت درحال توسعه‌ی افزونه‌ی اختصاصی جمنای برای اسپاتیفای است.

هوش مصنوعی جمنای می‌تواند با استفاده از افزونه‌ها به اطلاعات سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های مختلف گوگل دسترسی پیدا کند و از آن‌ها برای ارائه‌ی نتایج بهتر به کاربر بهره ببرد. برای مثال، افزونه‌ی WorkSpace به جمنای اجازه می‌دهد با خلاصه‌سازی محتوای شخصی کاربر، پاسخ‌های مفیدی ارائه دهد. همچنین، جمنای با افزونه‌ی گوگل مپس می‌تواند بر اساس موقعیت مکانی کاربر، اطلاعات مورد نیاز را در اختیارش قرار دهد.

مقالات مرتبط:
  • پشتیبانی از اسپاتیفای به هوش مصنوعی گوگل می‌آید؟
  • پیدا کردن آهنگ‌ها با زمزمه‌ کردن؛ یوتیوب موزیک آپدیت شد

امیدواریم افزونه‌ی جمنای برای اسپاتیفای سرانجام دردسترس عموم کاربران قرار گیرد. درحال‌حاضر، این ویژگی در جمنای فعال نیست، اما پیش‌بینی می‌شود با تکمیل توسعه‌ و انجام تست‌های موفقیت‌آمیز، به‌زودی در اختیار همه قرار بگیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ