شعار امام در سطح جهان، بیداری مستضعفان و وحدت مسلمانان بود

اقتصاد ایران: شورای علمای شیعه افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد شعار حضرت امام خمینی(ره) در سطح جهان «بیداری مستضعفان و وحدت مسلمانان» بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌‌ای خبرگزاری تسنیم، شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با سی‌وپنجمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) با انتشار بیانیه‌ای اظهار داشت شعار امام در سطح داخلی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و اما در سطح جهانی بیداری مستضعفان و وحدت مسلمانان بود.

متن بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ  فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ  وَما بَدَّلوا تَبدیلًا/ قرآن کریم

35 سال قبل در چنین روزی قلبی از کار افتاد که اندیشه‌ها و افکار او جهان را دچار تحول عظیم و مبانی فکری حاکم بر نظام سیاسی عالم را به شدت دچار چالش ساخت و چراغی را فراراه بشریت خسته از مادی‌گری و ستم روشن ساخت.

آیت الله العظمی سید روح الله موسوی خمینی مرجع تقلید شیعیان عالم که قیام خویش را برای ترویج و گسترش معنویت و مبارزه با ستم و الحاد آغاز کرد. در سطح داخلی شعارش «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» اما در سطح جهان، «بیداری مستضعفان و وحدت مسلمانان» بود. او به همین منظور «هفته وحدت» را اساس گذاشت و بر همین مبنا می‌گفت: «اگر مسلمین هر کدام یک سطل اب بریزد اسرائیل را آب می‌برد». و در تشکیل حکومت و اساسگذاری نظام مشروع در داخل کشور معتقد بود که «میزان رای ملت است».

شاید ترس از این افکار بود که نظام سلطه و ناعادلانه سیاسی جهان، موانع بسیار جدی را بر سر راه گسترش افکار و نظام او خلق کرد؛ از بلوکه کردن دارایی‌های کشورش تا ترور دسته جمعی یاران و همفکرانش و تا تحمیل جنگ بی‌رحمانه 8 ساله و اعمال تحریم های ظالمانه وامثال آنها؛ اما با آن هم میراث او با قدرت و عظمت در جهان پیش می‌رود به نحوی که ایران اسلامی امروز به عنوان قطب سوم عالم به حساب می‌آید.

شورای علمای شیعه افغانستان سالروز ارتحال ایشان رابه ملت بزرگ و برادر، ایران، مقام معظم رهبری جمهوری اسلامی، بیت شریف ایشان ، تمام مسلمین و آزادگان عالم تسلیت گفته و برای آن مرجع مخلص و آن عبد صالح خداوند علو درجات خواستار است.

«فغان افغان‌ها» برای خمینی کبیر: آقای مستضعفان عالم رفت + فیلم

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ