وقایع ۱۵ خرداد سنگ بنای پیروزی انقلاب اسلامی بود

اقتصاد ایران: مصطفی محدثی خراسانی می گوید وقایع روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ سنگ‌بنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ بود.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره سرودن قطعه «مژده آفتاب» برای نماهنگ که به مناسبت بزرگداشت ۱۵ خرداد تولید شده، گفت: واقعیت این است که بیشتر تصور مردم از واقعه ۱۵ خرداد و آنچه از این روز تاریخی منعکس شده مرتبط با سخنرانی حضرت امام(ره) و شهادت گروهی از طلاب معترض به برخورد با ایشان، در مدرسه فیضیه قم بوده است. از نظر تاریخی دیگر روایتی از این جریان نداشته‌ایم تا زمانی که به مقطع بهمن ۵۷ می‌رسیم. نگاه من اما این است که وقایع روز ۱۵ خرداد سال ۴۲ سنگ‌بنای پیروزی انقلاب اسلامی ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ بوده است.

وی ادامه داد: پایه‌های پیروزی مردم ایران در انقلاب اسلامی‌، در روز ۱۵ خرداد بنا شد و نباید میان این واقعه و انقلاب سال ۵۷ خلائی احساس کنیم. قیام ۱۵ خرداد مبتنی‌بر آموزه‌های بیداری اسلامی بود و می‌توان آن را الهام‌گرفته از قیام امام حسین(ع) هم دانست. مجموعه این مفاهیم را تلاش کردم در قطعه کوتاه «مژده آفتاب» بگنجانم. به‌ویژه که معتقدم نظام فرهنگی ما نسبت به این واقعه در طول این سال‌ها کم‌کاری کرده است.

این شاعر انقلاب در ادامه گفت: عظمت وقایع بهمن ۵۷ در قرن اخیر منحصربه‌فرد و غیرقابل چشم‌پوشی است اما از آنجایی که بعد از پیروزی انقلاب، بلافاصله درگیر جنگ تحمیلی شدیم، مجالی برای پرداختن به وقایع منتهی به انقلاب نداشتیم و بخش غالب تولیدات فرهنگی ما معطوف به دفاع‌مقدس شد. ۱۵ خرداد هم یکی از وقایع تاریخی مهمی است که نسبت به آن کم‌کاری کرده‌ایم. در یکی دو سال اخیر شاهد تلاش‌هایی برای جبران این کم‌کاری‌ها هستیم.

وی درباره بازنشر نماهنگ‌هایی مانند «مژده آفتاب» در فضای مجازی و پایگاه «آپارات» گفت: قطعا بازنشر این قطعات در فضای مجازی بسیار موثر است. امروز بخش عمده‌ای از فضای زندگی ما معطوف به فضای مجازی است و هر فردی گویی یک رسانه کامل را در دست خود دارد. هم در مقام گیرنده و هم در مقام فرستنده، همه ما حضور مستمری در فضای مجازی داریم.

محدثی‌خراسانی گفت: با توجه به اینکه درصد بالایی از آگاهی‌ها، دیدنی‌ها، خواندنی‌ها و شنیدنی‌ها در دوره معاصر از طریق فضای مجازی صورت می‌گیرد، قطعا عرضه هر اثری به‌خصوص در بسترهای فراگیری مانند آپارات که جزو بسترهای شناخته‌شده و پرکاربرد به‌حساب می‌آید، می‌تواند تأثیر مستقیمی بر کیفیت عرضه آن محصول داشته باشد تا مخاطبان بیشتری با آن ارتباط بگیرند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ