حماس: طرح جدیدی برای آتش‌بس دریافت نکردیم

اقتصاد ایران: یک عضو دفتر سیاسی جنبش حماس: ما هیچ طرح جدیدی برای آتش‌بس در غزه دریافت نکردیم و پیشنهاد ارائه شده از طرف واسطه‌ها در ششم می گذشته که حماس و دیگر گروه‌های مقاومت آن را پذیرفتند موضع مورد تایید ما است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حسام بدران با بیان این مطلب گفت سخنرانی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در خصوص مذاکرات برای پایان جنگ در غزه، بیانگر این است که رژیم صهیونیستی و حامیان اصلی آن دچار سردرگمی شدند، چرا که آن‌ها به شکست ملت فلسطین و مقاومت دل بسته بودند اما این اتفاق نیفتاد.

وی تصریح کرد بیانیه بایدن به نوعی اذعان به آن است که دشمن صهیونیستی موفق به تحقق هیچ یک از اهداف سیاسی و نظامی خود که طی ماه‌های گذشته اعلام کرده بود، نشده است.

بدران گفت آمریکا از ابزارها و قدرت کافی برای فشار بر نتانیاهو و دولت تندرو او برای توقف جنگ برخوردار است چرا که آنها هستند که مانع دستیابی به هرگونه توافقی شده‌اند.

 وی تاکید کرد نتانیاهو تنها طرفی است که مانع دستیابی به توافق شده و به دنبال ادامه جنگ به دلایل شخصی و حزبی است و موضع منطقه‌ای و بین المللی را که تقریباً برای توقف جنگ به اجماع رسیده، زیر پا می‌گذارد.

بدران افزود اظهارات نتانیاهو حاوی پاسخی به سخنرانی بایدن است مبنی بر اینکه او قصد برداشتن گام به سوی هیچ گونه توافق عملی را ندارد.

عضو دفتر سیاسی حماس تاکید کرد ضامن اساسی اجرای هرگونه توافق قدرت ما در میدان به عنوان یک ملت و مقاومت است.

وی خاطر نشان کرد هرگز اجازه نمی‌دهیم دشمن صهیونیستی هیچ نقشی در مدیریت اوضاع داخلی چه در رابطه با اوضاع داخل غزه و چه تعامل با گذرگاه‌ها به ویژه گذرگاه رفح داشته باشد.

بدران گفت رژیم اشغالگر باید از گذرگاه رفح عقب‌نشینی کند و اجماع فلسطینیان بر این است و اداره این گذرگاه باید به حالت قبلی بازگردد اما مسئله رسیدگی به اوضاع فلسطین، مسئله‌ای داخلی است که ما فلسطینیان بدون پذیرش هرگونه فشار منطقه‌ای و بین‌المللی آن را مدیریت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ