رئیس مجلس هم ثبت نامکرد؛

آمدم تا رکود دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود

اقتصاد ایران: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز دوشنبه، بعد از پایان روند ثبت نام خود به عنوان داوطلب کاندیداتوری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با حضور در محل برگزاری نشست خبری ضمن درود به روح پاک شهدا، امام شهدا و گرامیداشت یاد رئیس جمهور پرتلاش شهید رئیسی و سایر شهدای پرواز اردیبهشت، خطاب به مردم ایران، گفت: در آغاز درباره دو نگرانی با شما سخن می گویم؛ نگرانی اول مربوط به کشورمان ایران و نگرانی دوم مربوط به صحنه دوم امروز انتخابات است.

وی افزود: نگرانی اول مربوط به همۀ ماست. ما امروز نگران پیشرفت و آیندۀ کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همۀ ما با دقت به شرایط پیچیدۀ کشور نگاه می‌کنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکردها باید تداوم پیدا کند؟ کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهم‌تر اینکه چه کسی می‌تواند، در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کارها را بپذیرد؟

قالیباف با بیان اینکه نگرانی دوم مربوط به صحنۀ انتخابات است، تصریح کرد:  نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مسئله اقتصاد و معیشت شود در این عرصه، نسبت دشواری کارهای زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیرواقعی به راهکارهای عملی برای حل مشکلات وجود دارد.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: این نگرانی‌ها دلیلی شد تا جمعی از نخبگان، کارآفرینان، دانشجویان انقلابی و سایر دلسوزان با شناختی که از کارنامۀ بنده داشتند، من را برای حضور در انتخابات دعوت کنند.

وی افزود: در ابتدا، با توجه به اعتماد نمایندگان محترم در سپردن کرسی ریاست مجلس به بنده، وظیفۀ اصلی خود را خدمت در مجلس می‌دانستم و این موضوع را با دلسوزان کشور نیز در میان گذاشتم  اما مشاهده صحنۀ انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکارهای حل مشکلات  و همچنین، دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا که آن‌ها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره‌های سیاسی برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع‌بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده‌ایم و به زمان ثمردهی رسیده است ناتمام می ماند.

قالیباف ادامه داد: لذا با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما  و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات شما با تمام وجود تلاش کنم تا با کمک شما، دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه 90 در کشور حاکم نشود.

وی با تاکید بر اینکه در عرصۀ مدیریت کشور، این رئیس جمهور است که باید بی عذر و بهانه، در نهایت، کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسئولیت‌پذیری و راهبری درست به ثمر برساند، گفت: بنابراین فتح قله، علاوه ‌بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد.

داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست‌ جمهوری خاطرنشان کرد: اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت، کاهش قدرت خرید، محرومیت‌، فقر و تبعیض و نابرابری، هزینه های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نابه‌سامان خودرو، یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم‌ها  قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت‌ نمی‌گذاشتم.

قالیباف ادامه داد: من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد. ولی با درس گرفتن از گذشته و شناختی که از امکانات کشور و توانایی‌های موجود دارم، می‌دانم که می‌توانیم به کمک هم، با یک مدیریت مسئولیت‌پذیر و انقلابی دولتی کارآمد را ایجاد کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید و برای این امر با برنامه‌ای مشخص مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده‌ام.

وی با تاکید بر اینکه تفکر انقلابی شهید حاج‌قاسم و شهید رئیسی همچنان راهگشاست، خاطرنشان کرد: تفکری که برای تأمین امنیت و آرامش مردم خطرها می‌کند و کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که 80 میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی‌بیند و از هر ظرفیتی، ایرانی پیشرفته می سازد که در آن همۀ مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند.

قالیباف در پایان خطاب به مردم ایران گفت: باید کاری کرد تا همان‌گونه که مردم دیگر کشورها حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، از پیشرفت این کشور نیز دچار شگفتی شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ