حرم رضوی در روزدحوالارض و ارتحال امام آماده پذیرایی از زائران است

اقتصاد ایران: مشهد- به مناسبت فرا رسیدن دحوالارض روز زیارتی حضرت امام رضا (ع) و رحلت جانسوز حضرت امام خمینی (ره)، برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، در راستای ترویج فرهنگ نورانی قرآن و اهل بیت (ع)، پایگاه فرهنگی تبلیغی شهید رضوان واقع در بست طبرسی حرم مطهر رضوی، به ارائه خدمات قرآنی و فرهنگی به زائران و مجاوران امام رضا (ع) می‌پردازد. این پایگاه شامل بخش‌های مختلفی از جمله نمایشگاه مذهبی و قرآنی، غرفه مشاوره وقف و نذر، و همچنین فضایی برای برگزاری حلقه‌های معرفت و پاسخگویی به سوالات شرعی می‌باشد.

خدمات شبانه روزی چایخانه‌های حرم

چایخانه‌های حرم مطهر رضوی در این ایام به صورت شبانه روزی و بدون وقفه به زائران خدمت رسانی خواهند کرد. زائران می‌توانند با مراجعه به چایخانه‌های حرم، از چای، شربت و دیگر پذیرایی‌های متبرک بهره مند شوند.

برگزاری مراسمات ویژه

به مناسبت این ایام، مراسمات متعددی از جمله قرائت قرآن، مداحی، سخنرانی و مرثیه خوانی در حرم مطهر رضوی و رواق‌های مختلف آن برگزار خواهد شد. همچنین ویژه برنامه‌هایی در شب و روز زیارتی امام رضا (ع) و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) تدارک دیده شده است که زائران می‌توانند با حضور در این مراسمات، از فیوضات معنوی این ایام بهره مند شوند.

خدمات مواکب و امکانات رفاهی

مواکب خدمت رسانی نیز در ورودی‌های مختلف حرم مطهر مستقر شده و به زائران خدمات ارائه می‌کنند. این مواکب شامل موکب‌های پذیرایی می‌باشند. همچنین زائران می‌توانند در صورت نیاز از خدمات صندلی‌های چرخدار و ماشین‌های زائربر حرم مطهر نیز استفاده کنند.

آمادگی کامل حرم‌مطهر رضوی برای پذیرایی از زائران

حرم مطهر رضوی با بسیج تمام امکانات و نیروهای خود، آمادگی کامل را برای پذیرایی از زائران در این ایام خاص دارد. زائران و مجاوران گرامی می‌توانند با حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) و شرکت در برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی، از فیوضات معنوی این ایام بهره مند شده و ارادت خود را به ساحت مقدس امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) ابراز دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ