کدامیک از معاونان شهردار تهران جانشین "زاکانی" می‌شود؟

اقتصاد ایران: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ارتباط با جانشینی زاکانی در شهرداری تهران در ایام انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، لطف‌الله فروزنده در حاشیه دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درخصوص جانشین شهردار تهران در ایام مرخصی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: خود شهردار تهران اعلام خواهد کرد که کدام معاون به عنوان جانشین اقدامات شهردار تهران را پیگیری می‌کند.

وی درباره ثبت‌نام محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: این موضوع به بنده ارتباطی ندارد.

به گزارش تسنیم، لطف‌اله فروزنده؛ معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و چهل و یکمین جلسه شورای شهر و در جریان بررسی یک فوریت لایحه مجوز فروش، واگذاری و انجام معامله ملک متعلق به شهرداری با بیان اینکه بدهی‌های بانکی، مسئله و معضل مهمی است که از سال 1390 باقیمانده و هیچ اقدامی تا سال 1400 صورت نگرفته بود، اظهار کرد: سالانه نرخ مرکب در نظر گرفته می‌شد و بدون اغراق هر وامی دریافت شده 10 برابر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه میزان بدهی به بانک‌ها 170 همت است، ادامه داد: ما وارد مذاکره در این زمینه شدیم. میزان بدهی به بانک تجارت، سپه و ملی 60 همت است. اگر این بازپرداخت ارزی سریع‌تر انجام شود به نفع ما خواهد بود. نرخ دلار با مجوز ستاد کرونا به 38 هزار تومان کاهش یافت و جریمه 3 درصدی نیز حذف شد و بانک‌ها قبول کردند غیرنقد دریافت کنند و از این مسیر 60 همت به 15 همت رسید.

فروزنده با بیان اینکه ما می‌خواهیم بدهی را در قالب کنسرسیوم به بانک تجارت پرداخت کنیم، گفت: بانک شهر 60 مدعی داشت که بخشی از آن پرداخت شد و به 45 نفر رسید. مدعیان بانک تجارت را نیز پیگیری می‌کنیم تا به 10 مورد برسد.

وی افزود: اینکه آقای زاکانی اعلام کرده بدهی 170 همت است و کاهش یافته به این دلیل است که 60 همت به 15 همت رسید و یا در دیگر بخش‌ها شاهد کاهش تعداد مدعیان بودیم.

فروزنده با بیان اینکه 35 درصد ملک بارگذاری می‌شود و مابقی آن در اختیار سرانه‌های شهری باقی می‌ماند، گفت: ما اگر امروز بدهی را نپردازیم علاوه بر 6 درصد سود و سه درصد جریمه مجبوریم سود مرکب بپردازیم. بانک‌ها قبول کردند تسهیلات جدید بپردازند. سال قبل دو هزار دستگاه اتوبوس خریدیم و این موضوع با برات کارت و تسهیلات بانکی صورت بگیرد. به عقاب و اسنا 50 درصد تسهیلات پرداخت کردیم و سبلان نیز در حال انجام است.

وی تأکید کرد: هرچه بدهی بانک‌ها تسویه شود تسهیلات می‌گیریم و در بخش حمل و نقل عمومی هزینه خواهد شد. یک فضای مشخص باید قیمت‌گذاری انجام دهد و دستگاه‌های نظارتی نیز می‌توانند نظارت کنند. رأی کمیسیون ماده پنج کاملا مشخص است و ارائه خواهیم داد.

فروزنده با بیان اینکه برای اجرای طرح گردشگری در منطقه 2 قرار بر این شده که هواپیمایی با ما همکاری کند، گفت: طرح‌های مشارکتی را در ابتدا طرف مطالعه می‌کند و پس از نهایی شدن، مجوز عقد قرارداد در شورا بررسی خواهد شد. انتخابات مسیر خود را می‌رود و ما باید در راستای منافع شهر اقدام کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ