مستند ساری تجربیات ارزان‌ ترین راهکار برای تولید علم است

اقتصاد ایران: رشت- سرپرست دانشگاه گیلان گفت: مستند ساری تجربیات ارزان‌ ترین راهکار برای تولید علم است.

به گزارش خبرگزاری مهر، با توجه به انتخاب استان گیلان به عنوان یکی از پنج استان مجری طرح ملی مستند سازی استانی با جلب مشارکت نخبگان توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی، نشست هماهنگی اولیه چگونگی و زمینه‌های اجرای این طرح ملی در دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاه معین استان با حضور سرپرست دانشگاه، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان و مشاور رسانه‌ای وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

نگاه ها در مسائل دانش بنیانی باشد

«محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان در این نشست ضمن تسلیت سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب و قیام خونین ۱۵ خرداد گفت: مستند ساری تجربیات ارزان‌ترین راهکار برای تولید علم است.

سرپرست دانشگاه گیلان ضمن تقدیر از رویکرد وزارت اقتصاد در راستای اجرای طرح ملی مستند سازی استانی با جلب مشارکت نخبگان افزود: ما در حوزه مستندسازی تجربیات مدیران خیلی موفق عمل نکردیم و در بحث دانش بومی خلأ داریم.

دوستار با بیان اینکه دانشگاه گیلان با دارا بودن ظرفیت‌هایی همچون استادان توانمند، مراکز پژوهشی، دانشکده مدیریت و اقتصاد و … آمادگی دارد کمک یار وزارت اقتصاد در راستای تحقق بهینه اجرای این طرح ملی باشد که اگر با حمایت مالی وزارت متبوع همراه شود می‌تواند منجر به تشکیل اتاق‌های فکر و گفتمان هدفمند شود.

وی در انتها نیز به اهمیت مباحث اقتصادی اشاره کرد و گفت: نگاه ما به مسائل باید نگاهی دانش بنیانی باشد و امیدواریم ثمرات اجرایی این طرح ملی در استان‌های هدف، منتج به بهره مندی سایر استان‌ها نیز شود.

نگاه ما در مسائل دانشگاهی است

«علیرضا نوروزی بهمبری» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان گیلان نیز در این نشست ضمن تسلیت ایام به تشریح اجمالی این طرح ملی پرداخت و گفت: نگاه ما در مسائل نگاهی دانشگاهی است و می‌خواهیم این طرح در استان گیلان با محوریت و عاملیت اجرایی دانشگاه گیلان روند خود را طی کند.

نوروزی با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد در حوزه‌هایی همچون مولدسازی، صدور مجوزها از طریق پنجره واحد، ارائه تسهیلات ارزان با هدف تولید و اشتغالزایی و … گفت: امیدواریم تجربیات موفق استان‌ها در کل کشور ساری و جاری شود.

دانشگاه‌های مرجع استان در زمینه مستند سازی میدان دار باشند

«کمیل قیدرلو» مشاور رسانه‌ای وزیر امور اقتصادی و دارایی هم در این نشست با بیان اینکه ما در استان‌ها شاهد کارهای خوبی هستیم اما این کارها صرفاً در حد عدد و رقم باقی می‌ماند و استان‌های دیگر از تجربیات ارزشمند هم بی بهره هستند.

قیدرلو با مهم خواندن بحث مستندسازی گفت: ما در این طرح ملی به دنبال بازخوانی طرح‌های موفق هستیم تا این طرح‌ها تبدیل به دانش شوند و می‌خواهیم دانشگاه‌های مرجع استان در این زمینه میدان دار باشند چون در کنار دغدغه مندی، نیروی انسانی متخصص دارند و به بوم محلی و منطقه‌ای استان نیز اشراف دارند.

گفتنی است، در این نشست سایر اعضا نیز به بیان ایده‌ها و نظرهای خود در ارتباط با طرح ملی مستندسازی استانی پرداختند و مقرر شد در کارگروه‌های تخصصی روند اجرایی این طرح ملی در دانشگاه گیلان دنبال شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ