نشست سه ساعت استاندار با سرمایه گذاران خارجی در خراسان جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- استاندار خراسان جنوبی در یک نشست سه ساعته پای صحبت های سرمایه گذاران خارجی فعال در استان نشست و گفت: سرمایه گذاری های خارجی از مسیر قانونی آن در مرکز خدمات سرمایه گذاری دنبال شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت یکشنبه شب در نشست با سرمایه‌گذاران خارجی استان اظهار کرد: تلاش داریم با فضای همدلی و عزم و اراده‌ای که در استان وجود دارد شاهد حل دغدغه و نگرانی سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی باشیم.

وی با بیان اینکه در همه کشورها کم و بیش مشکلات و کمبودهایی به لحاظ زیرساختی، ارزی و تعلل اداری و … در حوزه‌های سرمایه گذاری وجود دارد، خطاب به سرمایه‌گذاران خارجی گفت: شما کشور مقتدر با امنیت داخلی خوبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردید که دارای ثبات است و دستخوش بحران‌های داخلی و بین‌المللی نمی‌شود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه همچنین استان خوبی را هم برای سرمایه‌گذاری انتخاب کرده اید، ادامه داد: اگرچه در حوزه زیرساخت‌ها کمبودهایی در استان وجود دارد اما توانمندهای استان بیش از ضعف‌ها است.

گام برداشتن دولت سیزدهم در حوزه تأمین زیرساخت‌های استان

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی شرقی‌ترین استان کشور و در کریدور جنوب به شمال قرار دارد، عنوان کرد: با اجرای پروژه‌های فراملی راه آهن خراسان جنوبی و اتصال کشورهای آسیای مرکزی و حوزه خلیج فارس و دریای عمان با اعتبار برآورد اولیه ۵۰ هزار میلیارد تومان زیر ساخت حمل و نقل در این استان مرتفع خواهد شد.

وی به اجرای پروژه انتقال آب دریای عمان به استان هم اشاره کرد و افزود: تا چهار ماه آینده لوله‌گذاری انجام خواهد شد و اولین تخصیص آبی به خراسان جنوبی به میزان ۶۰ میلیون مترمکعب است که ۷۰ درصد این آب برای تأمین آب صنایع است و در حوزه تأمین آب نیز مشکلات مرتفع می‌شود.

وی در خصوص تأمین گاز مورد واحدهای صنعتی و معدنی سرمایه گذاران بیان داشت: هفته دوم تیرماه فاز اول خطوط انتقال گاز دو راهی دشتک زابل به نهبندان با ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

به گفته وی فاز دوم این پروژه نیز به سربیشه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان انجام خواهد شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری‌های نجومی و کلان در حوزه زیرساختی استان خراسان جنوبی در حال انجام است و این اقدامات نشان می‌دهد که خراسان جنوبی با شتاب در حال حرکت به سمت توسعه است.

قناعت به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های استان در حوزه سرمایه گذاری اشاره کرد و بیان کرد: ۷۶ درصد ذخایر زغال سنگ کشور و ۸۵ درصد بنتونیت خاورمیانه، تنها بخشی از ظرفیت‌های معدنی این استان است.

به گفته وی در حوزه توانمندی‌های کشاورزی نیز ۹۸ درصد محصول زرشک جهان در خراسان جنوبی تولید می‌شود.

سرمایه گذاری‌های خارجی از مسیر مرکز خدمات سرمایه گذاری دنبال شود

قناعت با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری در مرز ماهیرود و منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی هم گفت: در نشست امروز مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان و فرمانداران حاضر هستند که این حکایت از این دارد که تلاش مسئولان استان در راستای برداشتن موانع از پیش روی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

قناعت با بیان اینکه کار تیمی و برقراری فضای همدلی در بخش دولتی و بخش خصوصی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خراسان جنوبی با حضور سرمایه‌گذاران را شاهد هستیم، عنوان کرد: توسعه سرمایه‌گذاری خارجی از جمله مصادیق تحقق شعار سال در راستای «جهش تولید با مشارکت مردم» است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مرجع سرمایه‌گذاری خارجی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: هر نوع سرمایه‌گذاری باید از طریق این مرکز در استان انجام شود تا جلوی موازی کاری دستگاه‌ها گرفته شود و سرمایه‌گذاران معطل نشوند.

وی با اذعان به اینکه باید تلاش شود تا سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در حد مصوبه و عدد و رقم بر روی کاغذ باقی نماند، گفت: با جذب سرمایه‌گذاری مصوب در مسیر جهش تولید گام برداریم.

قناعت با بیان اینکه در دو سال گذشته ۴۶۵ واحد اقتصادی راکد در این استان و در مجموع ۷ هزار واحد تولیدی در کشور احیا و فعال شده است، عنوان کرد: متأسفانه نتوانسته ایم این اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم را به خوبی و هنرمندانه انعکاس دهیم.

فرمانداران زبان گویای سرمایه گذاران باشند

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم شاهد جذب بیشتر سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در استان باشیم، افزود: در دولت سیزدهم پروژه‌های دارای مجوز سرمایه گذاری خارجی استان از ۱۳ پروژه به ۳۱ پروژه رسیده است.

استاندار خراسان جنوبی خواستار استفاده از ظرفیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران خارجی شد و بیان کرد: هر گونه سرمایه‌گذاری خارجی باید بر اساس نیاز و ظرفیت‌های مناطق مختلف استان باشد.

قناعت اضافه کرد: سرمایه‌گذاران خارجی نیز باید مبالغی را که متعهد می‌شوند کامل سرمایه‌گذاری و به طرح‌های خود تزریق کنند.

وی عنوان کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا مشاوران بومی دارای صلاحیت و آشنا به قوانین را به سرمایه گذاران معرفی کنند تا با مشاوره‌های غلط خللی در اجرای طرح‌های آنان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران باید مطالبه‌گر و زبان گویای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی باشند، افزود: مطالبات و دغدغه‌های سرمایه گذاران را به مدیران استان انعکاس داده شود.

وی بیان کرد: حل مشکلات شهرستانی و استانی سرمایه‌گذاران در دستور کار است و برای مشکلاتشان در سطح ملی هم مکاتبه و پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

استاندار در پایان پیشنهاد داد: مسئولان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیران ذی ربط برای حل مشکلات سرمایه گذاران از نزدیک از پروژه‌های سرمایه گذاری بازدید و جلساتی را برای پیگیری و مرتفع شدن مشکلات برگزار کنند.

وی تاکید کرد: مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی استان به صورت فصلی آمار و اطلاعات سرمایه‌گذاری خارجی را در رسانه‌های منتشر و منعکس کند تا مردم و گروه‌های مرجع از جزئیات آن مطلع شوند.

شناسایی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری در خراسان جنوبی

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در خراسان جنوبی احصا و شناسایی شده است، عنوان کرد: این فرصت‌ها در قالب کتاب چاپ و منتشر شده که در اختیار متقاضیان سرمایه گذاری در استان می‌شود.

مهدی جعفری با تاکید بر اینکه تمام تلاش مدیران دولتی در استان بر این است که موانع پیش پای سرمایه گذاران برداشته شود، عنوان کرد: در حوزه کار اداری هیچ‌گونه محدودیتی و ممنوعیتی نباید برای سرمایه‌گذاران باشد.

به گفته وی سایت ۲ هزار هکتار با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات برای سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های نو در استان شناسایی شده است.

وی ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی تا کنون ۱۸ مورد سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی انجام شده اما جزو آمار سرمایه‌گذاری استان هنوز لحاظ نشده است.

جعفری بیان کرد: حدود هشت مورد از این پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در منطقه ویژه اقتصادی تا چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاری‌های خارجی از مسیر مرکز خدمات سرمایه گذاری استان دنبال شود تا بانک اطلاعاتی کاملی از سرمایه گذاری‌های انجام شده در استان داشته باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: اتاق بازرگانی استان هم برای ارائه مشاوره مالیاتی، تعهدات ارزی، کارت بازرگانی و … به سرمایه‌گذاران خارجی اعلام آمادگی کرده است

در این نشست سه ساعته سرمایه گذاران خارجی مسائل خود را که عمدتاً در حوزه‌های تأمین زیر ساخت‌ها از جمله آب، برق و گاز و همچنین رفع تعهدات ارزی بود مطرح کردند که استاندار با ارائه گزارشی در زمینه تأمین زیر ساخت‌ها نوید آینده روشن برای سرمایه گذاری ها در استان را داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ