واکنش اولیانوف به ارائه قطعنامه احتمالی در نشست شورای حکام

اقتصاد ایران: نماینده روسیه در وین با بیان اینکه در نشست شورای حکام آتی قطعنامه ضد ایرانی قابل ارائه است، تصریح کرد که چنین قطعنامه‌ای نمی‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین در خصوص احتمال صدور قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی فردا آغاز می‌شود. نمی‌توان انتظار داشت بدون سروصدا باشد. قطعنامه ضدایرانی قابل ارائه است.

وی افزود: امیدوارم که این اتفاق نیافتد. چنین قطعنامه‌ای نمی‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد، اما می‌تواند به طور جدی وضعیت را بدتر کند.

روزهای گذشته گزارش محرمانه مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بین اعضای شورای حکام ارائه و در این خصوص جزئیاتی توسط رسانه های غربی در این باره منتشر شد.

در این بین برخی رسانه‌ها از جمله وال استریت ژورنال، گزارش ها و زمزمه هایی در خصوص برنامه کشورهای اروپایی برای تصویب قطعنامه علیه ایران در شورای حکام منتشر کردند و همچنین مدعی شدند که آمریکا با رویکرد سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه در خصوص تصویب قطعنامه علیه ایران مخالف است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، انگلیسی ها و فرانسوی ها به واشنگتن از قصد خود برای قطعنامه‌ای تند برعلیه ایران گفته‌اند. همچنین این رسانه افزود که آمریکا برخلاف دفعات قبل و فشاری که پیش از هر نشست شورای حکام اعمال می داشت، تعدادی دیگر از کشورها را نیز برای رای ممتنع در این نشست تحت فشار قرار داده است.

در این بین کشورهای غربی که در حال یک اقدام تکنیکال جهت مشوش کردن اوضاع داخلی ایران و همچنین تاثیرگذاری بر روند انتخابات در ایران هستند، باید به این نکته توجه کنند با توجه به تجربه دفعات قبل که در سالهای 1399 و 1401 رخ داد، اگر اقدام به صدور قطعنامه‌ای کنند،  ایران هم عکس العمل نشان خواهد داد و این موضوع بیش از آنکه به ضرر ایران باشد به ضرر خود آنها خواهد بود و متفاعد می‌شوند که ایجاد هزینه‌ سیاسی برای ایران باعث هزینه علیه خود آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ