مردمی‌سازی و جهانی‌سازی در دستورکار شهید جمهور بود

اقتصاد ایران: تبریز- مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: در دولت شهیدجمهور ۲ راهبرد مردمی‌سازی و جهانی‌سازی مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الله عبدالملکی، ظهر یکشنبه در آئین افتتاح ۳ کیلومتر از باند دوم محور جلفا - مرند اظهار داشت: شهید جمهور آیت‌الله رئیسی، بیش از رؤسای جمهور ماقبل به مناطق آزاد اهتمام داشتند و با شناخت این مناطق بر توسعه آن تاکید می‌کردند و مناطق آزاد را سکوی پیشرفت اقتصادی و یکی از محرک‌های اصلی می‌دانستند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور با بیان اینکه در دولت شهید جمهور ۲ راهبرد مردمی‌سازی و جهانی‌سازی مناطق آزاد در دستور کار قرار گرفت، توضیح داد: در راهبرد مردمی‌سازی ۳ گروه سرمایه‌گذاران و فعالین اقتصادی، اهالی و مردم منطقه و تمامی مردم مدنظر قرار گرفتند. ما بر این عقیده‌ایم باید برای سرمایه‌گذاران تسهیل‌گری کرد، برای اهالی زیرساخت‌های رفاهی را تقویت نمود و در گام بعد کل مردم را از این مناطق منتفع کرد.

وی یادآور شد: در راهبرد جهانی‌سازی مناطق آزاد، قرارگیری این مناطق به‌عنوان نقاط برجسته اقتصادی و سرمایه‌گذاری در سطح بین‌الملل مدنظر است. سال گذشته ۷۷۰ هزار میلیارد تومان تقاضای سرمایه‌گذاری در این مناطق واصل شد که ۱۳۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شد و امسال با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم به سمت سرمایه‌گذاری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی تحقق یافته حرکت کنیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور یکی از برنامه‌های مردمی‌سازی و جهانی‌سازی را تقویت زیرساخت‌ها خواند و گفت: در مناطق آزاد، عمده بودجه‌ای که سازمان‌های مسئول هزینه می‌کنند در بخش عمرانی است.

وی در پایان تصریح کرد: اقدامات زیرساختی برای بهبود زمینه برای سرمایه‌گذاری، تقویت زیرساخت‌های رفاهی و از همه مهم‌تر زیرساخت‌های مردمی‌سازی برای انتفاع گردشگران امری مهم است و افتتاح ۳ کیلومتر از باند دوم جاده جلفا – مرند در راستای هر سه این زیرساخت‌هاست.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ