آداب باطنی نماز در اثری از امام خمینی (ره) + دریافت

اقتصاد ایران: کتاب «آداب الصلاة»، اثر امام خمینی (ره) درباره آداب قلبی و اسرار معنوی نماز است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، کتاب «آداب الصلاة»، اثر امام خمینی (ره) درباره آداب قلبی و اسرار معنوی نماز است. این کتاب در تاریخ  1321 هجری شمسی نگاشته شد. آداب الصلات کتاب از یک مقدمه، سه مقاله و یک خاتمه تشکیل شده و نویسنده در مقدمه کتاب به بیان صورت باطنی و معنوی نماز پرداخته و مقاله اول را با موضوع آداب ضروری نماز و عبادات، مقاله دوم را با موضوع مقدمات نماز و بعضی آداب قلبیه آن به رشته تحریر درآورده و در مقاله سوم مقارنات نماز را مورد بررسی قرار داده است.

این کتاب از آن جهت ارزشمند است که خیلی از مؤمنان به دنبال کشف اسرار باطنی آداب و اعمال نماز هستند؛ از طهارت گرفته تا اسراری درباره اذان و اقامه و همچنین قیام و رکوع و سجود و اسرار و آداب و ارکان تسبیحات اربعه و  آداب قلبیه قنوت و حال و مقام نمازگزار در آن و نیز اسراری از تشهد و سلام نماز. نویسنده سعی کرده در این باره از روایات ائمه علیهم‌السلام به ویژه کتاب مصباح الشریعه بهره بگیرد.

باب دیگری از این کتاب اختصاص به تفسیر سوره مبارکه حمد، توحید و قدر دارد. امام این باب را به دو فصل مصباح تقسیم‌بندی کرده است. در فصل اول مصباح، به مسئله آداب مطلقه قرائت قرآن  با موضوعاتی از جمله آداب مطلقه قرائت قرآن، آداب تعظیم، بیان منزلت، مقاصد و مطالب قرآن، راه استفاده از قرآن، موانع و حجب استفاده از قرآن و در فصل دوم مصباح به آداب قرائت در نماز تحت عناوینی مثل مراتب و مدارج قرائت و طوایف قاریان، بعضی آداب استعاذه، بیان بعضی ارکان استعاذه، در بعضی آداب تسمیه و ... پرداخته است.

فایل این کتاب را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

انتهای‌پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ