انویدیا و AMD قابلیت‌های کوپایلت‌ پلاس را به لپ‌تاپ‌های گیمینگ می‌آورند

اقتصاد ایران: AMD و انویدیا با همکاری تولیدکنندگان مختلف به‌زودی لپ‌تاپ‌های گیمینگ جدید مجهز به قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس را معرفی خواهند کرد.

ایسوس و MSI می‌خواهند لپ‌تاپ‌های گیمینگ مجهز به قابلیت‌های هوش مصنوعی کوپایلت پلاس را با پردازنده‌های جدید انویدیا و AMD معرفی کنند. انویدیا در کنفرانس مطبوعاتی خود به نام RTX AI PC اشاره کرد که نام اختصاصی انویدیا برای لپ‌تاپ‌های گیمینگ مجهز به قابلیت‌های کوپایلت‌ پلاس است.

انویدیا تأیید کرد که لپ‌تاپ‌های هوش مصنوعی RTX از گرافیک RTX 4070 و پردازنده‌ AMD سری Strix بهره خواهند برد. AMD احتمالاً فردا در کنفرانس خود جزئیات بیشتری اعلام خواهد کرد.

نقشه‌ی راه معرفی لپ‌تاپ‌های جدید با تراشه‌ی هوش مصنوعی انویدیا
Nvidia

احتمالاً برخی از کامپیوترهای کوپایلت‌ پلاس با تراشه‌ی AMD در ابتدای عرضه، قابلیت‌های هوش مصنوعی نخواهند داشت و در آینده با به‌روزرسانی نرم‌افزاری از قابلیت‌های کوپایلت‌ پلاس بهره‌مند می‌شوند.

انویدیا تیر و مرداد امسال RTX AI Toolkit را منتشر می‌کند که شامل ابزارها و SDKهایی برای سفارشی‌سازی و بهینه‌سازی و پیاده‌سازی مدل‌های هوش مصنوعی است. این ابزارها مدل‌هایی مانند Llama 2 را بهینه‌سازی می‌کنند تا با نیاز بسیار کمتر به VRAM و عملکرد بهتر اجرا شوند.

ابزار توسعه‌دهندگان انویدیا RTX AI Toolkit
Nvidia

انویدیا در مراسمش اشاره کرد که واحد پردازش گرافیکی (GPU) در اجرای پردازش‌های سنگین هوش مصنوعی بهتر از واحد پردازش عصبی (NPU) عمل می‌کند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که درحال‌حاضر بسیاری از قابلیت‌های کوپایلت‌ پلاس روی لپ‌تاپ‌ها به‌کمک NPU انجام می‌شوند.

مقالات مرتبط
  • انویدیا می‌گوید اجرای قابلیت‌های کوپایلت‌پلاس با کارت گرافیک منطقی نیست
  • کوپایلت‌پلاس؛ همه‌چیز درباره هوشمندترین کامپیوترهای ویندوزی

NPUها برای اجرای مدل‌های کوچک‌تر هوش مصنوعی و بهره‌وری چشمگیر در لپ‌تاپ‌ها طراحی شده‌اند؛ اما GPU‌ها می‌توانند به‌خوبی مدل‌های بزرگ‌تر را با عملکرد بهتر در کامپیوترهای دسکتاپ که شارژدهی در آن‌ها مهم نیست، اجرا کنند.

انویدیا با مایکروسافت درزمینه‌ی ساخت مدل‌های هوش مصنوعی همکاری می‌کند. این همکاری به توسعه‌دهندگان امکان دسترسی آسان به API‌ها برای مدل‌های زبانی کوچک (SLM) را فراهم می‌کند که به‌واسطه‌ی Windows Copilot Runtime روی دستگاه اجرا می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ