۵۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت سد شیو باشت نیاز است

اقتصاد ایران: یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۰ هزار میلیارد ریال برای ساخت سد شیو باشت نیاز است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی احمد زاده ظهر یکشنبه در بازدید از پروژه ساخت سد شیو باشت افزود: در اجرای این سد سالیانه ۵۰ هزار میلیارد ریال درآمد کشاورزی در سه شهرستان پایین دست حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه کشاورزی منطقه با بهره برداری از این سد رونق جدی خواهد گرفت، گفت: آبیاری ۳۵ هزار هکتار زمین از اهداف اجرای این سد است که کهگیلویه و بویراحمد و استان فارس از آن بهره مند خواهند شد.

استاندار با بیان اینکه مهار و کنترل سیلاب‌های رودخانه شیو با حجم ۵۵ میلیون متر مکعب و با تراز نرمال ۹۴۷ متر از سطح دریا از اهداف اجرای سد شیو است، گفتک این سد، با تنظیم سالیانه ۹۷.۴ میلیون متر مکعب از آورد ۱۵۸ میلیون متر مکعبی رودخانه شیو به منظور تأمین آب شرب، صنعت، کشاورزی و توسعه گردشگری و بهبود محیط زیست مطالعه شد که اجرای آن سبب افزایش تولید و اشتغال پایدار و مستقیم می‌شود.

احمد زاده تصریح کرد: با اجرای سد، برای ۳۰ هزار نفر در شهرستان‌های باشت، گچساران و رستم اشتغالزایی ایجاد شده و این سد سبب استفاده ثقلی از آب بدون مصرف برق، کاهش فقر و بیکاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می‌شود.

وی افزود: شرکت آب منطقه‌ای بیش از یکهزارمیلیارد ریال به پیمانکار این طرح بدهکار بود که بخشی از آن در دولت سیزدهم پرداخت شد و با اجرای این طرح مناطق استان از جمله باشت و روستاهای اطراف آن، کوپن و ممسنی و دهنو ها در فارس متحول می‌شوند.

استاندار سد مخزنی شیو را یکی از طرح‌های مهم مهار آب‌های سطحی در سطح استان عنوان کرد و گفت: این سد با هدف تنظیم ۸۱ میلیون متر مکعب آب از حوزه رودخانه زهره به منظور تأمین نیازهای آب آشامیدنی، کشاورزی وصنعت شهرستانهای گچساران، باشت و رستم در استان فارس اجرا خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ