تخصیص یک میلیارد دلاری هندی‌ها برای توسعه بندر چابهار

اقتصاد ایران: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به توافق با هندی‌ها برای تامین منابع مالی یک میلیارد دلاری از برگزاری اولین جلسه اجرایی‌سازی این برنامه با بانک مرکزی و وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: اجرای قرارداد بندر چابهار با هند در اولویت برنامه‌های سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد. و روند بهره‌برداری بندر چابهار را کشور هندی انجام می‌دهند، البته سرمایه‌گذاری طرف هندی به‌صورت مستقیم است. از سه ماه قبل کارها را در زمینه این سرمایه‌گذاری آغاز شده و در مرحله نهایی برای امضای قرارداد تأمین تجهیزات قرار دارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ایجاد شرکت کشتیرانی مشترک ایران و هند، گفت: درباره بخش دوم قرارداد هندی تأمین مالی حداقل ۲۵۰ میلیون دلار و حداکثر یک میلیارد دلار است. اولین جلسه اجرایی‌سازی این برنامه با بانک مرکزی، وزارت امور خارجه و سفیر هند در ایران برگزار شده و پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی که عمدتاً طرح‌های حمل‌ونقلی (افزایش سرعت تکمیل پروژه ریلی، جاده، فرودگاه و …) در پس‌کرانه بندر شهید رجایی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم قرارداد با هندی، تسهیلات که در بخش خصوصی به‌عنوان مجری قرار می‌گیرد. در این راستا با همکاری معاونت ساخت وزارت راه و شهرسازی در حال تهیه مطالعات فنی و اقتصادی پروژه‌ها هستیم که برای طرف هندی ارسال می‌شود.

صفایی گفت: در سفری که اخیراً به چابهار داشتیم با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توانستیم با مجموعه بنیاد مستضعفان و کشتیرانی جمهوری اسلامی به توافق برسیم که اجرای کار توسط پیمانکاران ایرانی انجام خواهد شد و موافقتنامه این پروژه امضا و برآورد ۵۵۰ میلیون دلاری برای طراحی و ساخت فاز ۲ بندر شهید بهشتی چابهار پیش‌بینی شده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ