فرصت های بالای بنادر ایران برای سرمایه گذاری

اقتصاد ایران: وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفرهایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی داشتیم همواره بر سرمایه‌گذاری در سواحل ایران تاکید کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران  ، مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاح ۲۷ پروژه دریایی و بندری و آغاز عملیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی بندری با بیان اینکه ظرفیت ناوگان دریایی ایران در دریای خزر با روسیه برابر شد، گفت: در راستای توسعه سیاست های اقتصاد دریامحور ابلاغ شده از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید رییس جمهور شهید این بود که سیاست ها هرچه سریع تر به منصه ظهور برسد.

بذزپاش با اشاره به اینکه توسعه فاز ۲ بندر شهید بهشتی به بنیاد مستضعفان واگذار شد گفت: نکته بعدی مورد تاکید رییس جمهور استفاده از مشارکت بخش خصوصی بود. بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری های صورت گرفته در پروژه‌های افتتاح شده و پروژه‌هایی که امروز آغاز می‌شود، توسط بخش خصوصی صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: فرصت های سرمایه‌گذاری در بنادر ایران بی بدیل است. در سفرهایی که به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای همسایه شمالی داشتیم همواره بر سرمایه‌گذاری در سواحل کشور تاکید کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: طی سالهای آینده مردم اثرات سرمایه‌گذاری ها در سواحل را خواهند دید و همین پروژه‌های زیرساختی که امروز افتتاح می شود، ارزش آن به قیمت روز ۱۵ همت است.

بذرپاش خاطر نشان کرد: رشد ۴۵ درصدی ترانزیت دریایی در دو ماه نخست امسال گامی رو به جلو است. در حوزه توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب باید به این نکته اشاره کرد که ایران با ۸۰ شناور تناژ برابری با ناوگان روسیه دارد.

وی اظهار کرد: اسکله ها و بنادر محلی برای تضمین اشتغال مردم احداث خواهد شد. از سوی دیگر توسعه سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در پسکرانه ها، آماده سازی اراضی در پسکرانه و... سرمایه‌گذاری را جذاب تر خواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه با قراردادی که با هند امضا کرده ایم تجهیزات بندر چابهار تامین می شود، خاطر نشان کرد: فاز دوم توسعه بندر شهید بهشتی قرار شد به شرکت های داخلی واگذار شود؛ در این راستا موافقتنامه ۵۵۰ میلیون دلاری توسعه این بندر به تایید بنده رسید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بنیاد مستضعفان به‌طور مشترک فاز ۲ توسعه بندر شهید بهشتی را اجرا می کنند.

همچنین علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این مراسم گفت: بسیاری از این پروژه های که امروز افتتاح می شود ماه ها قبل مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ارزش پروژه های که امروز افتتاح می شود حدود ۱۵ همت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ