هشدار خودرویی چین به اتحادیه اروپا

اقتصاد ایران: عصر خودرو- چین تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد خودروهای الکتریکی وارداتی (EVs) را که می‌‌‌تواند به اعمال تعرفه‌‌‌های اضافی برای خودروهای برقی این کشور منجر شود محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، چین تحقیقات کمیسیون اروپا در مورد خودروهای الکتریکی وارداتی (EVs) را که می‌‌‌تواند موجب اعمال تعرفه‌‌‌های اضافی برای خودروهای برقی این کشور شود محکوم و تهدید به اقدام متقابل کرد. خودروهای الکتریکی ساخت چین در سراسر اتحادیه اروپا با قیمت‌های بسیار پایین‌تری نسبت به رقبای اروپایی خود فروخته می‌‌‌شوند. این امر شکافی به وجود آورده است که بروکسل آن را با کمک‌‌‌های مالی سخاوتمندانه تزریق‌شده توسط دولت چین به شرکت‌های داخلی مرتبط می‌کند. این تحقیقات که در سپتامبر سال گذشته اعلام شد، در حال تکمیل فاز اول خود است و احتمالا در ماه آینده تعرفه‌‌‌ها و عوارض موقت اعلام خواهند شد. اتحادیه اروپا در حال حاضر بر همه خودروهای وارداتی، صرف نظر از مبدأ آنها، 10‌درصد مالیات اعمال می‌کند.

براساس گزارش رویترز و اشپیگل، زمان تصمیم‌گیری درباره تعرفه خودروهای برقی چین ابتدا 5ژوئن اعلام شده بود، اما این تاریخ به پس از انتخابات پارلمان اروپا موکول شده است. با این حال، وزارت خارجه چین به منظور منصرف کردن کمیسیون اروپا از پیشبرد برنامه‌‌‌های خود که آن را «در راستای حمایت از مصنوعات داخلی» می‌‌‌داند، لحن خود را تغییر داده است. مائو نینگ، سخنگوی این وزارتخانه، روز پنج‌شنبه گفت: چین از اتحادیه اروپا می‌‌‌خواهد این تحقیقات را در اسرع وقت متوقف کند تا همکاری اقتصادی و تجاری چین و اتحادیه اروپا و ثبات زنجیره‌‌‌های صنعتی و تامین مختل نشود. وی افزود: اگر اتحادیه اروپا بر ادامه تحقیقات پافشاری کند، چین آرام نمی‌‌‌نشیند و تمام اقدامات لازم را برای حفاظت از حقوق و منافع قانونی خود انجام خواهد داد. اتاق بازرگانی چین و اتحادیه اروپا (CCCEU) پیش از این هشدار داده بود که در صورت ادامه اعمال تعرفه‌‌‌های اضافی، این کشور می‌‌‌تواند با افزایش تعرفه خودروهای وارداتی دارای حجم موتور بالا و رساندن آن به حداکثر 25درصد، اقدام تلافی‌جویانه انجام دهد که این امر می‌‌‌تواند بر فعالیت برخی از خودروسازان اروپایی که به بازار چین متکی هستند، تاثیر بگذارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ