«رفح» هولوکاستی راستین/حوادث کشور نباید منجر به غفلت از قدس شود

اقتصاد ایران: بندرعباس- امام جمعه سیریک اقدام صهیونیست‌ها در رفح را هولوکاست راستین معرفی کرد و گفت: حوادث تلخ اخیر در کشورمان نباید توجه ما را از مساله اول جهان اسلام که قدس شریف است غافل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به بمباران چادرهای آوارگان فلسطینی در رفح که باعث مرگ ده‌ها غیرنظامی با بمب‌های سنگین آتش‌زا شد؛ گفت: این اقدام شنیع صهیونیست‌ها جهان را در بهت و حیرت فرو برده است چرا که رژیم صهیونیستی یکی از مرگبارترین حملات خود را در حق پناه‌جویان رفح به نمایش گذاشت.

وی افزود: رژیم آپارتاید اسرائیل، بمب‌های ۱۰۰۰ کیلویی خود را به نقطه‌ای ریخت که تا قبلاً آن نقطه را «منطقه امن» اعلام کرده بود و این اوج جنایت‌پیشگی این رژیم صهیونیستی است که به هیچ وجه نمی‌توان از آن انتظار راستگویی داشت.

امام جمعه سیریک عنوان کرد: تصاویر منتشر شده از اجساد سوخته و تکه‌تکه شده کودکان و نوزادان فلسطینی باعث محکومیت‌های کم‌نظیر جهانی شد؛ چرا که جنایات رژیم صهیونیستی در رفح آن‌قدر عیان و غیر قابل دفاع بود که حتی گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا نیز به شدت علیه آن موضع گرفتند و اتحادیه اروپا نیز برای نخستین بار اعلام کرد که تحریم اسرائیل به خاطر جنایت در رفح را بررسی خواهد کرد.

حجت الاسلام سالاری در پاسخ به این سوال که چرا رژیم صهیونیستی اینقدر وقیح و بی‌پروا بدون اعتنا به فشارهای جهانی و تبعات این جنایت همچنان وحشیانه دست به قتل عام مردم می‌زند، گفت: ریشه‌های رفتار جنون‌آمیز صهیونیست‌ها را باید در چند امر ببینیم نخست شکست سیاسی و نظامی اسرائیل آن هم پس از هشت ماه حمله همه‌جانبه به بهانه مبارزه با حماس است، با وجود تمام تلاش‌هایی که این رژیم تا بن دندان مسلح انجام داده است هنوز نتوانسته است به اهداف اصلی خود دست پیدا کند و همین امر این رژیم جهنمی را به جنون و دیوانگی رسانده است.

وی ادامه داد: نکته دیگری که رژیم صهیونیستی را مستاصل کرده جهانی شدن مساله فلسطین است؛ امروز صهیونیست‌ها شاهد اقدامات پی‌درپی کشورهای مختلف از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپای برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین هستند که این امر نیز عصبانیت صهیونیست‌ها را دوچندان می‌کند.

امام جمعه سیریک تاکید کرد: حکم دادگاه لاهه در محکومیت رژیم جعلی و توقف فوری حملات تروریست‌های صهیونیست در غزه هم بخشی از دلایل در هم شکستگی و خارج شدن کنترل امور از دست صهیونیست‌ها است.

امام جمعه سیریک اظهار کرد: از همه علل فوق‌الذکر مهم‌تر عملیات کم‌نظیر مقاومت در جبالیا بود که صهیونیست‌ها را که مدعی نابودی حماس در آن منطقه بودند رسوا کرد؛ در این عملیات رزمندگان حماس علاوه بر به هلاکت رساندن صهیونیست‌ها توست رسوایی تبلیغات دورغین این رژیم اشغالگر را بر زمین کوبید.

حجت‌الاسلام و المسلمین سالاری با اشاره به آتشی که به خیمه‌های پناه‌جویان رفح بر اثر جنون صهیونیست‌ها افتاد، عنوان‌کرد: همه جهان باید بر علیه این هولوکاست انسانی که کوره‌های واقعی کودک‌سوزی است فریاد سر دهند و شایسته است نمازهای جمعه در کنار بزرگداشت یاد امام راحل عظیم‌الشان و شهدای عزیز خدمت، این جنایت بی‌نظیر را بر علیه مردم مظلوم و مقتدر غزه، محکوم کنند و خطبای محترم و ستادهای نماز جمعه از فرصت رویداد نماز جمعه برای تبیین و روشنگری استفاده کنند.

وی خاطرنشان‌کرد: حوادث تلخ اخیر در کشورمان نباید توجه ما را از مسئله اول جهان اسلام که قدس شریف است غافل کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ