سناتور آمریکایی:

نتانیاهو جنایتکار است و نباید به آمریکا دعوت شود

اقتصاد ایران: سناتور آمریکایی تأکید کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک جنایتکار جنگی است و نباید به آمریکا دعوت شود و در کنگره این کشور سخنرانی کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،  «برنی سندرز» سناتور آمریکایی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که «بنیامین نتانیاهو یک جنایت‌کار جنگی است و نباید از او دعوت شود که در کنگره آمریکا سخنرانی کند، من قطعاً در این نشست شرکت نخواهم کرد.»

این سناتور آمریکایی با ادعای اینکه «اسرائیل حق دفاع از خود در برابر حمله حماس را دارد» افزود «اما اسرائیل حق جنگ علیه کل مردم فلسطین را ندارد.»

وی در ادامه نوشت:: اسرائیل حق کشتن بیش از ۳۴ هزار غیرنظامی را ندارد، حق ندارد ۱۹ هزار کودک را یتیم کند، حق ندارد سیستم بهداشت و درمان غزه را نابود کند، ۲۶ بیمارستان را از کار بیاندازد. و بیش از ۴۰۰ کارمند مراقبت‌های بهداشتی را بُکشد.»

برنی سندرز همچنین افزود که از حکم دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) برای بازداشت بنیامین نتانیاهو دفاع می‌کند.

با وجود احتمال صدور حکم بازداشت نخست وزیر رژیم صهیونیستی از سوی دیوان لاهه، اوایل خرداد رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که به زودی در جلسه کنگره میزبان بنیامین نتانیاهو خواهیم بود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که میزبانی از نخست وزیر اسرائیل در نشست مشترک کنگره صورت خواهد گرفت. نشست مشترک کنگره به معنای نشست مشترک اعضای سنا و مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود و یکی از بالاترین سطوح استقبال از رهبران خارجی در آمریکا به شمار می‌رود.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین افزوده است که ۷ کمیته مجلس و کنگره، مشغول تحقیق در مورد دانشگاه‌هایی هستند که یهودی‌ستیزی در آن‌ها مشاهده شده است. احتمالاً منظور رئیس مجلس نمایندگان به دانشگاه‌های آمریکاست که در آن‌ها اعتراضات حمایت از فلسطین برگزار شده است.

میزبانی کنگره آمریکا از نتانیاهو در حالی صورت می‌گیرد که «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا هم به حکم احتمالی دیوان لاهه برای بازداشت نتانیاهو واکنش نشان داده و تاکید کرده است که آمریکا صلاحیت این دادگاه را به رسمیت نمی‌شناسد. بایدن همچنین مدعی شد که به اعتقاد ما بین آنچه اسرائیل انجام داد و کاری که حماس کرده هیچ شباهتی وجود ندارد.

برخلاف آمریکا، برخی دولت‌های اروپایی از جمله آلمان از پذیرش حکم دیوان لاهه علیه رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند و برهمین اساس نیز مقامات صهیونیستی از موضع‌گیری دولت آلمان درباره صدور حکم بازداشت نتانیاهو به شدت دلگیر و عصبانی شده‌اند.

هفته پیش دادستان ارشد دادگاه بین‌المللی کیفری، نخست‌وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را متهم به ارتکاب نسل کشی در نوار غزه و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی علیه غیرنظامیان در غزه کرد.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ