عراق در پی ائتلاف رسانه‌ای بین‌المللی برای افشای جنایات در غزه

اقتصاد ایران: رئیس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق با انتقاد از معیارهای دوگانه رسانه‌ای در پوشش جنایات در غزه، خواستار تشکیل ائتلاف رسانه‌ای برای افشای جنایات رژیم صهیونیستی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی المؤید، رئیس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق در نشست وزرای اطلاع‌رسانی اتحادیه عرب تأکید کرد که مسئله فلسطین درد و مسئله اصلی کشورهای عربی است و همگی در آنچه برادران فلسطینی در سرزمین اشغالی از جانب رژیم اشغالگر تحمل می‌کنند شریک هستیم.

وی افزود که رژیم غاصب صهیونیستی با جنایات شرم‌آور خود در فلسطین و به طور خاص غزه نارضایتی جهانیان را برانگیخته و لکه ننگی را بر جبین بشریت به جای نهاده است.

المؤید تأکید کرد: دولت و ملت عراق در این مصبیت در کنار ملت فلسطین هستند و از همه مواضع انسانی که یک بیداری انسانی جهانی را تجسم بخشیده قدردانی می‌کنیم، به خصوص در مراکز علمی و دانشگاهی و فعالیت‌های دانشجویی و نخبگان فرهنگی و کارگری و جوانان و همه کسانی که مخالفت خود با همه جنایات نسل‌کشی را اعلام کردند و در پی حمایت از مسئله فلسطین و متوقف کردن ظلم کور در حق غیر نظامیان بی گناه برآمدند.

وی همچنین به نارضایتی نخبگان و ملت‌ها از معیارهای دوگانه و برافراشتن شعار انسانیت قابل تبعیض نیست اشاره و تأکید کرد که خون زنان و کودکان فلسطینی نشان راه آزادگان جهان و اصول انسانی شده و این دستاوردی بزرگ برای مسئله فلسطین است.

المؤید افزود: ملت و دولت عراق در کنار برادران عرب خود از مسائل جهان عرب به خصوص مسئله فلسطین حمایت می‌کنند و بر کسی پوشیده نیست که این مسئله در همه مذاکرات و گفت‌وگوهای داخلی و منطقه‌ای و بین‌المللی مقامات عراقی حضور داشته است.

رئیس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق گفت: از فرصت حضور در این جمع استفاده می‌کنم تا همه کشورهای عربی را به راه‌اندازی ائتلاف رسانه‌ای عربی گسترده با هدف حمایت از مسئله فلسطین و ادامه افشای جرایم اشغالگران که به صراحت به سطح یک جنایت کشتار جمعی رسیده فرا می‌خوانم، جنایتی که بیش از ۳۵ هزار شهید به جای گذاشته که حدود نیمی از آنها زنان و کودکان هستند ضمن اینکه بر اساس آخرین آمارها خانواده رسانه ۱۴۳ شهید داده است.

وی ادامه داد: تجهیزات اشغالگران به کشتار انسان‌ها و ویرانی درخت و سنگ و خانه امن ادامه می‌دهد، چیزی که به روشنی میزان انحطاط اخلاقی بزرگی را نشان می‌دهد که اشغالگران در حق ملت عزیز فلسطین روا می‌دارند.

المؤید در ادامه به خطرات ناشی از ترویج فرهنگ بیگانه از طریق شبکه‌های اجتماعی پرداخت و آن را تهدیدی برای ارزش‌ها و هویت و اصول و تاریخ و تمدن و نظام اخلاقی ملت‌های عربی دانست.

رئیس سازمان اطلاع‌رسانی و ارتباطات عراق در ادامه به معیارهای دوگانه و تبعیض‌آمیز برخی از پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی درباره مسئله فلسطین و محدودکردن کاربرانی که به افشای جرایم اشغالگران می‌پردازند اشاره کرد و آن را محدود کردن عرصه برای مسئله فلسطین در سطح فناوری و رسانه‌ای در برابر مجوز دادن به حامیان رژیم غاصب به تحریف واقعیت‌ها دانست.

وی افزود: در این راستا بر حمایت از هیئت مذاکره‌کننده عربی با شرکت‌های جهانی مالک پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و تسریع در سامان‌بخشی محتوای دیجیتال به نحوی که بیانگر مطالبات برحق ملت‌های مسلمان و عرب باشد تأکید می‌کنم

وی در ادامه استفاده از حداکثر ظرفیت رسانه‌ای کشورهای عربی در حمایت از فلسطین تا زمانی که ملت فلسطین به حقوق مشروع خود در تشکیل کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شریف دست یابد را خواستار شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ