تحلیل‌گر اسرائیلی: شاهد تحقق استراتژی ژنرال سلیمانی هستیم

اقتصاد ایران: یک تحلیل‌گر اسرائیلی تاکید کرد، بعد از چهار سال از ترور ژنرال سلیمانی شاهد تحقق راهبرد او علیه اسرائیل هستیم، اسرائیل با دست خالی از رفح هم خارج خواهد شد و پیروزی اسرائیل از طریق رفح محقق نمی‌شود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه معاریو در یادداشتی در رابطه با تهاجم زمینی به رفح تاکیدکرد: رفح نمی‌تواند دروازه پیروزی اسرائیل باشد، در حالی که به گفته این رسانه عبری زبان، این گفته که پیروزی مطلق از طریق از بین بردن گردان‌های (عزالدین قسام) حماس در رفح مقوله صحیحی محسوب نمی‌شود.

آلون بن دیوید تحلیل‌گر اسرائیل در این رابطه هشدار داد: اشغال رفح می‌تواند زندگی و سرنوشت اسرای اسرائیلی را تحت الشعاع خود قرار دهد.

به گفته این تحلیل گرمعروف صهیونیست، حتی بدترین دشمنان ما هم شاید چنین آرزویی را برای ما نکنند، که ما در آن واحد در مقابل هفت جبهه بجنگیم و این بار حتی مستقیما به درگیری با ایران هم بپردازیم، درگیری که به طور حتم در سال‌های آینده نیز گریبان ما را خواهد گرفت از اینرو حتی اگر ما در رفح هم پیروز شویم باز هم این دست آورد هم نمی‌تواند و هرگز هم نخواهد توانست که خطری که اسرائیل را به هر شکل تهدید می‌کند، بزداید.

بن دیوید در بخش دیگری از این یادداشت آورده است، ادعای نخست وزیر برای رسیدن به پیروزی مطلق را تساحی هنگبی رئیس شورای امنیت داخلی اش، هفته جاری به هفت ماه دیگر موکول و اعلام کرد که نیازمند هفت ماه دیگر جنگ در غزه هستیم، اما این هم یک پیش بینی خوشبینانه است زیرا نیازی به داشتن دانش نظامی نیست که بدانیم اسرائیل در مراحل آغازین یک جنگ چند ساله قرار دارد و کابینه اسرائیل تمام تلاش خود را به کار بسته است تا ما این دوران را در انزوا و ضعیف تر از هر زمان دیگری پشت سر بگذاریم.

او با اشاره به ادعای طرفداران نتانیاهو که تاکید می‌کنند، با از بین بردن حماس در رفح پیروزی نهایی محقق خواهد شد، تاکید کرد، امروز و بعد از گذشت هشت ماه از جنگ، غزه کوچک‌‌ترین مشکل ما محسوب می‌شود.

این تحلیل‌گر برجسته صهیونیست در این رابطه افزود، امروز در برابر چشمان خود می‌بینیم که نگاه و راهبرد (سردار شهید) قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که چهار سال پیش ترور شد، محقق می‌شود و شش ارتش در مقابل اسرائیل صف آریایی کرده‌اند.

بن دیوید می‌گوید حماس از غزه، حماس از کرانه باختری، حزب الله از لبنان، گروه‌های شیعه در سوریه و عراق و حوثی‌ها در یمن مشغول جنگ با اسرائیل هستند، این در حالی است که جبهه هفتم یعنی جنگ مستقیم بین ایران و اسرائیل جزو برنامه‌های ژنرال سلیمانی نبود اما به آن اضافه شد.

وی همچنین خبر داد، ارزیابی‌های اطلاعاتی نشان می‌دهند که تعداد زیادی از ربوده شدگان زنده اسرائیلی در مرکز و غرب رفح نگهداری می‌شوند از اینرو هر نوع عملیاتی در آنجا می‌تواند آنها را در معرض آتش ارتش اسرائیل و کشته شدن قرار می‌دهند به همین خاطر دستوارتی به ارتش اسرائیل صادر شده است که نسبت به آتش باری در این مناطق هوشیاری زیادی داشته باشند چون ما تجربه‌های تخلی در ابتدای جنگ از این مسئله داشتیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ