مشقت ۱۰ هزار دانش آموز سوری در مناطق تحت کنترل قسد

اقتصاد ایران: جنگ داخلی که توسط کشورهای عربی در سوریه برپا شد علاوه بر آثار سیاسی، اقتصادی و ژئوپلتیک بر ساده‌ترین امور زندگی مردم تاثیر منفی گذاشته است. در همین راستا دانش آموزان سوری به دلیل کارشکنی گروه‌های مسلح در شمال نمی‌توانند امتحانات‌شان را برگزار نمایند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، نزدیک به ده هزار دانش‌آموز سوری که در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان مسلح در شمال شرق سوریه و به طور خاص در ادلب و شرق فرات حضور دارند، علی رغم مشقت های فراوان، برای شرکت در امتحانات نهایی از مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی خارج شده و راهی مناطق تحت کنترل دولت سوریه شدند. این درحالی است که گروه‌های تررویست به سختی حاضر به صدور چنین مجوزی برای دانش آموزان سوری در مناطق تحت اشغال هستند، چراکه خروج این دانش آموزان را ضربه‌ای به اعتبار نظام اداری و آموزشی خود قلمداد می کنند.

 

.

 

با این حال دانش‌آموزان سوری با قبول مشکلات فراوان، به دلیل اینکه علاقمند هستند در نظام آموزشی رسمی کشورشان ادامه تحصیل دهند و در سیستم آموزشی غیر معتبر تحت مدیریت گروه‌های مسلح در شرق فرات و ادلب نباشند، برای شرکت در امتحانات نهایی با استفاده از اتوبوس و طی کردن ده ها کیلومتر راهی شهر حلب می‌شوند.

در سمت مقابل دولت سوریه نیز برای تسهیل امور این دانش آموزان، آنها را در مراکز مختلف اسکان می دهد تا بر تعهد خویش جهت ارائه خدمات آموزشی برای همه شهروندان سوری تاکید کند، حتی در شرایطی که در برخی مناطق گروه های مسلح حاکمیت دولت مرکزی این کشور را به چالش کشیده باشند.

«فراس العلی»؛ هماهنگ کننده مهمانپذیرهای حلب در گفتگو با خبرنگار تسنیم در حلب گفت: بیش از 9543 دانش آموز مقاطع ابتدایی و متوسطه در آزمون های نهایی سال جاری در 45 مهمانپذیر در مناطق مختلف شهر حلب اسکان داده می شوند. این مراکز به گونه ای انتخاب شده تا مراکز آزمون، به مراکز اسکان آنها نزدیک باشد.

کشور سوریه , حلب , گروه های تروریستی در سوریه , قسد ,

پیامدهای جنگ داخلی در سوریه که توسط برخی کشورهای عربی به راه انداخته شد؛ تنها به دایره مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی محدود نمانده و ساده ترین امور زندگی مردم عادی سوریه در نتیجه این جنگ دچار چالش شده است. 

هم اکنون گروه های مسلح در ادلب و شرق فرات با حمایت طرف های خارجی نظام اداری و اجرایی خودمختاری را شکل داده اند که مورد تائید مردم سوریه نیست؛ ولی بازیگران خارجی به دلیل اهداف ژئوپلتیک سعی در استمرار حضور این گروه ها برای نیل به اهداف خودشان دارند. 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ