کاهش قدرت خرید مسکن در اقتصادهای بزرگ

اقتصاد ایران: بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران بخش املاک، اقتصادهای بزرگی که با بحران مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند، برای افزایش عرضه خانه‌های ارزان و مقرون به صرفه در سال های آینده با مشکل مواجه هستند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از رویترز، بر اساس نظرسنجی رویترز از تحلیلگران بخش املاک، اقتصادهای بزرگی که با بحران مسکن دست و پنجه نرم می‌کنند، برای افزایش عرضه خانه‌های ارزان و مقرون به صرفه در سال های آینده با مشکل مواجه هستند.

این تحلیلگران می‌گویند که برای بهبود این وضعیت به مداخله بیشتر در این بازار از سوی دولت‌ها نیاز است.

پیش‌بینی می‌شد که قیمت مسکن در اکثر بازارهای اصلی ملک به دلیل تاخیر در عرضه و همچنین احتمال کاهش نرخ سود توسط بانک‌های مرکزی، بیش از 4 درصد در سال جاری میلادی افزایش یابد. این یک افزایش ارزش سرمایه نسبتاً اندک محسوب می‌شود چرا که ارزش املاک در حال حاضر بسیار بالاست.

طبق یک نظرسنجی از کارشناسان که از 9 تا 30 ماه مه در بازارهای ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، آلمان، هند، استرالیا و نیوزلند انجام شده‌ است، کمبود شدید مسکن کلید نخورده، مشکلی همیشگی که در طول همه‌گیری کووید-19 بدتر شد، به این زودی‌ها برطرف نمی‌شود.

این نشان می‌دهد که اکثر خریداران جدید خانه باید بیشتر تلاش کنند یا حتی بیشتر منتظر بمانند تا به اندازه کافی سپرده ذخیره کنند تا صاحب خانه شوند.

اکثریت 93 درصدی تحلیلگران، 90 نفر از 97 نفر، گفتند که سرعت عرضه مسکن ارزان قیمت کمتر از تقاضا خواهد بود و بیش از یک سوم نیز پیش بینی کردند که تقاضا بسیار کمتر شود.

هفت نفر از کارشناسان باقی مانده نیز گفتند که عرضه از تقاضا فراتر خواهد رفت و هیچ کس نگفت که عرضه بسیار بیشتر از آن خواهد بود.

لیام بیلی، رئیس بخش تحقیقات جهانی در مؤسسه نایت فرانک، گفت: من فکر می‌کنم همه چیز به کاهش نرخ‌ها برمی‌گردد. اگر امسال کاهش نرخ را نداشته باشیم، قیمت‌ها در سال آینده تحت فشار خواهند بود... ما دوباره در حال نزدیک شدن قیمت‌ها به مرز عدم توانایی مالی (خریداران) هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ