در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1403 صادرشد؛

بیانیه فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران

اقتصاد ایران: فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران وابسته به اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران ضمن تسلیت بمناسبت شهادت رئیس جمهورفقید و سایر شهدای خدمت ، بنابه وظایف ذاتی خود ، در آستانه انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری 1403 بیانیه ایی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران با عنایت به هدف ذاتی و دغدغه بهبود محیط کسب و کار کشور، در آستانه انتخابات زود هنگام ریاست جمهوری و پس از فقدان شهادت گونه رئیس جمهور و سایر خدمتگزاران کشور و در سالی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، موارد زیر را به عنوان انتظارات، چالش ها و مسائل کسب و کار کشور بسیار مهم دانسته و انتظار دارد رئیس جمهور محترم آینده به عنوان سیاستگزار اصلی اجرایی کشور، به طور واضح برنامه های خود را با ذکر زمان حدودی تحقق آن در بخش های اشاره شده بیان نمایند:

  • 1) مهم ترین مسیر مردمی سازی اقتصاد و شاید تنها مسیر آن خصوصی سازی و اجرای اصول مرتبط با این بخش در قانون اساسی است. شما به عنوان نامزد این جایگاه حساس چه برنامه و اقدام عملی در این زمینه در برنامه خود برای مدیریت کشور دارید؟

  • 2) وضعیت کسب و کار ایران بر اساس گزارش های آماری از نهادهای ذی صلاح قانونی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست. آیا موانع اصلی، بازیگران کلیدی و دلایل ناکارآمدی را می شناسید؟ برنامه رئیس جمهور محترم آینده به دور از شعار زدگی و مبتنی بر شناخت واقعی برای ساماندهی این وضعیت چیست؟

  • 3) یکی از مهم ترین ابزارهای کمک رسان و تحولی در فضای کسب و کار کشور، قانون بهبود مستمر محیط کسب  و کار است. برنامه شما برای عملیاتی سازی این قانون برجسته و بسیار مهم چیست؟

  • 4) آمارها نشان می دهد که وضعیت نیروی کار مستعد بنا به دلایل مختلف از جمله مهاجرت در برخی حوزه ها در کشور یا بحرانی شده و یا در مرز بحران است. برنامه شما برای موضوع حفظ و ارتقای سرمایه های انسانی در کشور با توجه به اهمیت ویژه این موضوع در بهبود فضای کسب و کار کشور چیست؟

  • 5) یکی از مهم ترین مسائل در کسب و کار کشور که خود هم مسأله هست و هم راه حل، موضوع مالیات و قوانین مالیاتی است. برنامه شما برای استفاده بهینه از ابزار مشوق های مالیاتی برای توسعه فضای کسب و کار چیست؟

  • 6) در شرایط کنونی، حضور کسب و کارهای جدید سکو محور و اینترنت پایه عامل اصلی رشد شتابان اقتصادی کشورها به شمار می آیند و غالب کشورها از جمله کشورهای همسایه در این زمینه سرمایه گذاری های هنگفتی داشته اند، برنامه شما برای تحقق این مهم چیست؟

  • 7) تا چند سال آینده انتظار می رود نسل جدیدی که وارد دنیای کسب و کار شده و درخواست های کاملاً متفاوتی از محیط کسب و کار دارند به جمعیت غالب در کشور تبدیل شوند. برنامه شما برای ارتباط با نسل جوان آینده نگر و استفاده از این فرصت استثنایی برای توسعه متوازن در کشور چیست؟

  • 8) یکی از ظرفیت های بسیار ارزشمندی که زنجیره ای از کسب و کارها را راه انداخته و گسترش خواهد داد، توسعه کسب و کارهای دریا محور است. با توجه به ظرفیت بی بدیل ایران عزیز، چه نگاه و برنامه ای در این خصوص دارید؟

  • 9) کسب و کارهای دانش بنیان به عنوان مهم ترین رکن پیشرفت صنایع جدید تولیدی و خدماتی بوده و در این خصوص وضعیت کشور ما طبق برنامه های پنجساله تدوین شده در چه جایگاهی قرار دارد؟ و برنامه شما برای بهبود و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان چیست؟

  • 10) فضای کسب و کار همانند موجود زنده ای که به هوای تازه و اکسیژن نیاز دارد برای بقاء و رشد نیازمند حضور در بازارهای بین المللی و جهانی است. با توجه به شرایط خاص کشور ما، چطور مشکلات حضور مؤفق در بازارهای  بین المللی و جهانی را مرتفع خواهید نمود؟

  • 11) در زمینه کسب و کارهای خانوادگی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته در کانون توجه قرار گرفته اند؛  و در کشور ما از حیث توجه در ابتدای راه قرار دارد. برای توسعه و بهبود این کسب و کارها در راستای افزایش سهم این بخش در تولید ناخالص داخلی چه برنامه ای دارید؟

  • 12) در خصوص توجه به کسب و کارهای کوچک و متوسط و همچنین کسب و کارهای خانگی و ظرفیت های قانونی  قبلی ای که در این بخش ایجاد شده است، برنامه شما برای توسعه این بخش چیست؟

  • 13) همان طور که می دانیم توسعه و پیشرفت از منظر مطالبه و درخواست بخش خصوصی میسر می شود. ظرفیتی که نهادهای عمومی غیر دولتی به عنوان کاتالیزورها و مطالبه گران اصلی دارند را چگونه می بینید و برای ایفای نقش مهم تر آنها در افزایش تولید ناخالص داخلی چه خواهید کرد؟

  • 14) کشور ما نیازمند توسعه امنیت در حوزه های مختلف از جمله امنیت سرمایه گذاری است. چه اقدامات عملی با توجه به رشد آگاهی جامعه داخلی و بین المللی برای دستاوردهای جدی در این زمینه به دور از شعار زدگی در دولت شما وجود دارد؟

  • 15) یکی از مهم ترین اقداماتی که در راستای بهبود فضای کسب و کار در دولت سیزدهم صورت گرفت، ایجاد درگاه ملی مجوز در کشور بود که در این زمینه اقدامات صورت گرفته مؤثر و قابل تقدیر بوده است، به طور مشخص، دیدگاه شما در این خصوص چیست و آیا به توسعه و ادامه این روند معتقد هستید یا برنامه دیگری برای این بخش دارید؟

از نظر فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار به عنوان یکی از فدراسیون های اتاق بازرگانی ایران که در استمرار فعالیت کانون شبکه مشاوران مدیریت و مهندسی ایران شکل گرفته، ارائه برنامه ها و پاسخ های دقیق و اقدامات عملی برای هر یک از موارد بالا می تواند گشایش های بزرگی در بهبود محیط کسب و کار کشور ایجاد کند. امیدواریم با انتخاب چهاردهمین رئیس جمهور ملت بزرگ ایران، شکوفایی کسب و کار در کشور شتاب گرفته و مشکلات اقتصادی کشور با ارائه برنامه ای مشخص و هدفمند مرتفع گردد.

شایان ذکر است ۲۴ تشکل در حوزه های مالی، اقتصادی، فناوری اطلاعات و مدیریتی در زیر مجموعه فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران با همراهی ۵۰ هزار عضو فعالیت دارند.

به امید ساختن ایرانی سربلند و آباد

هیأت مدیره فدراسیون مدیریت و مشاوران کسب و کار ایران

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ