نتانیاهو به کنگره آمریکا دعوت شد

اقتصاد ایران: رهبران کنگره و سنای آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره دعوت به عمل آوردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رهبران کنگره و سنای آمریکا در نامه‌ای مشترک، از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، برای سخنرانی در نشست مشترک کنگره دعوت به عمل آوردند.

این نامه به امضای مایک جانسون رئیس کنگره، چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات های سنا و میچ مک کانل رئیس اقلیت جمهوری خواهان سنا و حکیم جفریس رئیس دموکرات های کنگره رسیده است.

در این نامه آمده است: برای ایجاد یک رابطه پایدار و برای نشان دادن اتحاد آمریکا با اسرائیل، ما از شما برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه های رژیم اسرائیل برای دفاع از دموکراسی، مبارزه با ترور و برقراری صلحی پایدار در منطقه، دعوت به عمل می آوریم.

در این نامه تاریخ دقیقی برای این سخنرانی مشخص نشده است.

در این رابطه، مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار کرد نخست وزیر رژیم اسرائیل به زودی در نشست مشترک کنگره سخنرانی می کند.

وی تصریح کرد که از نتانیاهو دعوت به عمل می آورد حتی اگر رهبران دموکرات کنگره این نامه را امضا نمی کردند.

جانسون یکی از شمار جمهوری خواهانی است که بایدن را به دلیل بیان اظهاراتی درباره توقف ارسال تسلیحات سنگین به اسرائیل در صورت حمله گسترده به رفح، مورد انتقاد شدید قرار داده است.  

این در حالی است که تنش ها بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو در مورد جنگ غزه، شدت گرفته است.

ایراد سخنرانی در نشست مشترک کنگره آمریکا از سوی رهبران دیگر کشورها اقدامی است که به ندرت تنها برای نزدیکترین متحدان آمریکا و یا شخصیت های بزرگ و برجسته جهانی انجام می شود. نتانیاهو تاکنون سه بار در کنگره سخنرانی کرده که آخرین مورد آن در سال 2015 بوده است و این چهارمین باری خواهد بود که وی در کنگره آمریکا سخنرانی خواهد کرد.

دعوت از نتانیاهو در حالی صورت گرفت که جو بایدن امروز مدعی شد که تل آویو پیشنهاد جدیدی برای آتش بس و بازگرداندن اسیران ارائه کرده که این پیشنهاد به حماس منتقل شده است.  

وی ادامه داد اسرائیل، پیشنهاد جدیدی مبتنی بر سه مرحله ارائه کرده که نقشه راهی برای آتش بس و آزادی گروگانها(اسیران) است و این پیشنهاد از طریق قطر به حماس منتقل شده است.

بایدن با حمایت مجدد از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه مدعی شد اگر حماس، پیشنهاد جدید اسرائیل را نپذیرد، اسرائیل به جنگ خود در غزه ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا با ابراز نگرانی از گسترش موج ضد صهیونیستی و تظاهرات در مناطق مختلف جهان علیه رژیم متجاوز اسرائیل گفت خطرات افزایش انزوای اسرائیل در جهان وجود دارد.

وی گفت ما می دانیم که برخی وزیران کابینه اسرائیل با پیشنهاد جدید اسرائیل مخالفت خواهند کرد.

جنبش حماس نیز در واکنش به اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره پیشنهاد آتش بس در غزه اعلام کرد: بر موضع خود مبنی بر تعامل مثبت با هرگونه پیشنهادی که مبتنی بر آتش‌بس دائمی و عقب‌نشینی کامل از غزه باشد، تأکید می‌کنیم.

این جنبش افزود: ما به آنچه در سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره دعوت به آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی اشغالگران از غزه، بازسازی و مبادله اسیران مطرح‌شده، مثبت نگاه می‌کنیم.

این جنبش خاطرنشان کرد: ما بر آمادگی برای تعامل مثبت و سازنده با هر پیشنهادی که مبتنی بر آتش‌بس دائمی، عقب‌نشینی کامل اشغالگران از نوار غزه، بازسازی و بازگشت آوارگان به مناطق سکونت خود و دستیابی به قرارداد جدی برای مبادله اسیران باشد، تأکید می‌کنیم در صورتی که اشغالگران هم به‌صراحت پایبندی خود به آن را اعلام کنند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ