باقری: این هفته به سوریه و لبنان سفر می‌کنم

اقتصاد ایران: سرپرست وزارت امور خارجه ایران با اشاره به رایزنی‌های خود در قبال مسئله فلسطین اعلام کرد که این هفته به کشورهای سوریه و لبنان سفر خواهد کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، علی باقری کنی، سرپرست وزارت امور خارجه ایران در حاشیه اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات ایران در قبال مسئله فلسطین گفت: ما در طول 8 ماه گذشته تلاش متمرکز سیاسی‌مان این بود که به جنایت صهیونیست‌ها و نسل کشی آن‌ها در غزه پایان دهیم.

وی افزود: در این چارچوب تلاش‌هایی که چه رییس جمهور شهید و چه وزیر امور خارجه شهید انجام دادند، مبتنی بر این بود که بتوانیم به کمک به مردم غزه و توقف فوری این جنایت‌ها سرعت ببخشیم. چه سفرهایی که آقای امیرعبداللهیان به کشورهای منطقه و خارج از منطقه داشتند و چه حضور ایشان در نشست‌های مجمع عمومی و شورای امنیت در این چارچوب بود.

 

.

 

باقری همچنین در خصوص سفر احتمالی خود به کشورهای منطقه گفت: احتمالا من این هفته سفری را به کشورهای منطقه خواهم داشت تا  ماهم در کنار تلاش‌های کشورهای منطقه و دیگر بازیگران،  نقش اصلی خودمان را ایفا کنیم.

سرپرست وزارت خارجه اظهار داشت: ایران در عرصه مقاومت نقش جدی داشته و دارد. تلاش جدی ما مانند جریان مقاومت بر این است که ثبات و آرامش به منطقه بازگردد و ثبات و آرامش با نفی اشغالگری و تجاوزگری صهیونیست‌ها است.

وی با بیان اینکه احتمالا در این هفته به لبنان و سوریه در گام اول سفر خواهم کرد، گفت: امیدواریم که بتوانیم با بحث‌هایی که با مقامات و مسئولان ذی ربط این کشورها و جریان مقاومت در این کشورها خواهیم داشت، یک هم افزایی جدی برای مواجهه موثر و نتیجه بخش با جنایت‌های صهیونیست ها را دنبال کنیم.

 

.

 

باقری در آخر با درباره تلاش‌ها و رایزنی‌های دیپلماتیک خود در هفته اخیر گفت: از دیروز تماس هایی را با برخی وزرای خارجه کشورهای اسلامی شروع کردیم با این هدف که صهیونیست‌ها بدون هیچ هزینه‌ای به جنایت هایشان ادامه ندهند. یکی از پیشنهادهای ما این بود که نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برگزار شود.

سرپرست وزارت خارجه در آخر اظهار داشت: در حال رایزنی هستیم تا ببینیم که در یک زمان نزدیک این نشست را در یکی از پایتخت‌ها و یا جده برگزار کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ