راه اندازی مرکز هم‌آفرینی برای توسعه فناوری‌های حوزه امنیت غذایی

اقتصاد ایران: دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهو از راه‌اندازی مرکز هم‌آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار با هدف اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها برای تولید فناورانه محصولات دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دکتر محمدجواد صدری مهر در حاشیه مراسم امضای توافق‌نامه همکاری ایجاد «مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار» بین معاونت علمی و بنیاد مستضعفان با اشاره به حمایت جدی معاونت علمی از توسعه زیرساخت‌های تکامل زنجیره ارزش صنایع راهبردی همچون غذا و کشاورزی عنوان کرد: توافق‌نامه ایجاد این مرکز هم‌آفرینی با توجه به اهمیت بالای توانمندی و توسعه ظرفیت‌های ایده تا بازار حوزه غذا به امضا رسیده است و بسترهای لازم برای توسعه پایدار فناوری‌ها و توسعه محصولات و خدمات این حوزه را فراهم می‌کند.

وی با تأکید بر این‌که حوزه فناوری‌های کشاورزی و غذایی، یکی از عرصه‌هایی به شمار می‌رود که با توجه به اهمیت راهبردی آن، نیازمند ایجاد بسترهای ساخت نمونه‌های اولیه و توسعه محصولات و خدمات است، ادامه داد: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها در توسعه فناوری، ساخت نمونه اولیه و آزمایش‌ها، کمبود امکانات بزرگ و پیشرفته به صورت مجزا و تعریف پروژه‌های بزرگ است، راهکار مناسب و عملی برای رفع این چالش، هم افزا کردن امکانات، زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های موجود، در قالب مراکز ساخت و آزمایش به صورت اشتراکی است. مراکز هم‌آفرینی این کاستی را رفع می‌کنند و فرصتی فراهم می‌آورند تا بر روی یک زیرساخت اشتراکی ساخت و تولید اولیه، امکان رسیدن ایده به مرحله محصول فراهم و فرآیند دسترسی ایده‌پردازان و فناوران به امکانات مورد نیازشان، تسهیل شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی «مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار» گفت: این مرکز هم‌آفرینی که با هدف تامین نیازهای نوآورانه و تولید و تامین سرمایه در حوزه امنیت غذایی زیستی راه‌اندازی می‌شود، ماحصل همکاری خوب بین معاونت علمی و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی است.

صدری مهر با اشاره به محورهای همکاری و تعامل این موافقت‌نامه همکاری عنوان کرد: در قالب این موافقت‌نامه، ایجاد مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار و ایجاد آزمایشگاه ملی زیست فناوری برای تحقیق و توسعه در لبه فناوری در موضوعات زیستی و حرکت به سمت تولید محصولات با عمق بالای فناوری مورد تصویب قرار گرفته است.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور ادامه داد: راه اندازی زیست بوم فناوری مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش امنیت غذایی کشاورزی و دامپروری با هدف ارتقای عمق توانمندی فناورانه داخلی از دیگر محورهای توافق‌نامه همکاری «مرکز هم آفرینی امنیت غذایی و زیستی پایدار» است.

صدری‌مهر با اشاره به هدف افزایش مقیاس تجاری سازی تولید محصولات دانش بنیان عنوان کرد: از جمله مأموریت‌های این مرکز می‌توان به تولید اقلام راهبردی اولویت دار و محصولات فراسودمند، سرمایه گذاری در فناوری‌های دیرباز و پرریسک به ویژه در حوزه های اولویت دار کشور، مشارکت و همکاری با شرکتهای دانش بنیان و فناور در ایجاد عملیات تکمیل زنجیره ارزش و استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی برای تحقیق و توسعه در مدیریت امنیت غذایی اشاره کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ