دبیرکل اتاق اصناف:

دستورالعمل جدید نان تأثیر زیادی در قیمت ندارد

اقتصاد ایران: دبیرکل اتاق اصناف ایران با اشاره به دستورالعمل فروش اینترنتی نان گفت: این طرح به افزایش یا کاهش قیمت منتهی نمی‌شود بلکه نظارت کامل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، توسطی دبیرکل اتاق اصناف ایران در مورد دستورالعمل فروش اینترنتی نان اظهار داشت: این دستورالعمل در تداوم تصمیم‌گیری مصوبه جلسه کارگروه تنظیم بازار است که در اواسط اسفند ماه گذشته تصویب شد تا سکوهای اینترنتی فروش نان ساماندهی شود.

وی ادامه داد: با توجه به آنکه فروش اینترنتی نان مخاطب بیشتری پیدا کرده است، این مصوبه برای ساماندهی و شفاف‌سازی قیمت نان از طریق کارگروه تنظیم بازار اعلام شد و عملیاتی شدن آن نیز اجباری است. هدف اصلی این مصوبه نیز شفاف‌سازی قیمت نان، جلوگیری از هدررفت نان، جلب رضایتمندی مردم و نظارت بیشتر است.

توسطی خاطرنشان کرد: براساس این مصوبه و برای جلوگیری از قیمت‌گذاری سلیقه‌ای، سکوها موظف شده‌اند که شماره پایانه نانوا، نرخ نان، نوع نان، وزن چانه، نرخ حجم کالا و لوازم جانبی را روی صورت‌حساب الکترونیک درج و برای مصرف‌کننده ارسال کنند.

وی افزود: پیشتر روی افزودنی‌ها که برای جلب رضایت مشتری ایجاد شده بود نظارتی وجود نداشت اما امروز سکوها و نانوایی‌ها باید قیمتهای مشخص‌شده را به کمیسیون نرخ‌گذاری اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف شهرستان اعلام کنند تا مورد تأیید قرار گیرد و قیمتها در چارچوب مشخص به مصرف‌کننده عرضه شود.

دبیرکل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه پس از این مصوبه قیمت خرید اینترنتی نان کاهش چندانی نخواهد داشت یادآور شد: نرخ نان به‌مدت 4 سال است که افزایش پیدا نکرده است. افزایش قیمتها مربوط به هزینه حمل و افزودنی‌هاست که باید به‌هرطریقی احصاء شود و سکوها با شرایط مشخص‌شده نان را به فروش برسانند. اگر افزایشی نیز باشد توافق بین خریدار و فروشنده است که به خدمات بیشتر مربوط می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: پس از این مصوبه قیمتها کاهشی یا افزایشی نخواهند بود بلکه نظارت بر قیمتها هدف این مصوبه است. این طرح به‌صورت آزمایشی طی 3 ماه عملیاتی می‌شود تا آسیب‌شناسی صورت گیرد و نقاط قوت و ضعف آن احصاء شود و در 3 ماه بعد قطعیت خواهد یافت، این طرح به افزایش یا کاهش قیمت منتهی نمی‌شود بلکه نظارت کامل در دستور کار قرار دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ