پیمان خازنی: نگاه فرد محور، آفت فرهنگ است

اقتصاد ایران: پیمان خازنی معتقد است نگاه فرد محور آفت فرهنگ است و در نمایش «مجنون آن لیلی» هیچ برنامه‌ای برای چنین رویکردی وجود نداشته است.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیمان خازنی، آهنگساز و کارگردان نمایش «مجنون آن لیلی» یادداشتی درباره این موسیقی نمایش نوشت و در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داد که در ادامه می‌خوانید:

«آن پرده طلب که چون نظامی/معروف شوی به نیکنامی

استقبال فراوان از سری اول «مجنون آن لیلی» را به فال نیک می‌گیرم. بیش از آن خوشحالم که در یک رویداد فرهنگی با استقبال چشم گیری مواجه شدم.

«مجنون آن لیلی» در تولد خود میزبان سیلی از علاقمندان به فرهنگ شد. اکنون این اثر غیر از عوامل اصلی و تیم اجرایی چشم انتظارانی دارد  که قلبشان برای دوباره آمدنش می‌تپد. این را یک رویداد مبارک و حرکتی رو به جلو می‌بینم. خوشحالم که موفق شدم راهی جدید در پیش روی فرهنگ سازان سال‌های آینده قرار دهم. این جهش در سایه مهر در تیم تولید و تیم صحنه شدنی شد که از آنها سپاسگزارم.

این روزها کمتر آثاری ماندگار متولد می‌شود ولی من و همراهانم در «مجنون آن لیلی» تلاش کردیم تا رفتاری متمایز از این روزگار ارائه کنیم و البته گذر زمان را هم باید به انتظار نشست تا قضاوت قطعی‌تر بشود. قضاوتی که بر پایه یک تلاش جمعی ست و به فرد وابسته نیست. نه نگاهی بازیگر محور و نه نگاهی خواننده محور. نگاه فرد محور آفت فرهنگ است و من شاید بهتر باشد بگویم ما هیچ برنامه‌ای برای چنین رویکردی نداشتیم.

 

هنر واقعی خودش راه صحیح را انتخاب می‌کند

امیدوارم باز هم با پرده‌هایی نو نظامی را دوباره روی پرده ببریم و صحنه‌ای هفت رنگ را به نیک نامی معروف کنیم و با دست‌های خالی ولی به هم پیوسته، باز هم جاهای خالی را پر کنیم و انجمن ساز و انجمن افروز شویم. دغدغه‌های یک مولف عاشق تمامی ندارد البته اگر در آسمان آبی شنا کند.

در اولین سری اجراهای «مجنون آن لیلی» چهره‌هایی چون پرفسور ناظر زاده کرمانی، گلاب آدینه، الهام پاوه نژاد، مرجانه گلچین، علیرضا زرین دست، دکتر علی شهاب و تهیه‌کنندگانی چون علیرضا ساداتیان، غلامرضا موسوی، حسن مصطفوی و سلیمان علیمحمد به تماشای آن نشستند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ