تنور ثبت‌نام‌ها گرم‌تر شد

اقتصاد ایران: در سومین روز از ثبت‌نام نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حقانیان، رسولی نژاد و پزشکیان با حضور در وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، ثبت‌نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز (شنبه) ۱۲ خرداد ماه در ستاد انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

تا کنون و با گذشت دو روز از ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سعید جلیلی، قدرتعلی حشمتیان، مصطفی کواکبیان، محمدرضا صباغیان، عباس مقتدایی در روز اول و علی لاریجانی، محمود احمدی بی‌غش، محمد خوش چهره و عبدالناصر همتی در روز دوم ثبت‌نام کرده‌اند.

اسلامی: از صبح امروز ۳ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند

«محسن اسلامی» سخنگوی ستاد انتخابات کشور، اظهار داشت: امروز روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است. از ساعت ۸ صبح میزبان داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بودیم.

وی افزود: تعداد ۱۲ داوطلب مراجعه داشتند که مدارک آنها بررسی شد. تعداد ۳ نفر از مجموع مراجعه کنندگان از جمله «وحید حقانیان»، «مسعود پزشکیان» و «سید احمد رسولی نژاد» ثبت نام کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات افزود: از مجموعه ۱۲ داوطلبی که طی سه روز گذشته ثبت نام داشتند، روز اول تعداد ۵ نفر، روز دوم ۴ نفر و روز سوم تا به الان ۳ نفر ثبت نام کردند. مجموعاً ۸ نفر از ثبت نام کنندگان دارای مدرک دکتری و ۴ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی یادآور شد: ان‌شاءالله تا ساعت ۱۸ ثبت نام‌ها ادامه می‌یابد و نهایتاً پس فردا یعنی دوشنبه آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری است.

حقانیان: با تصمیم شخصی آمدم

وحید حقانیان داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بعد از ثبت نام و در جمع خبرنگاران گفت: امروز بنا دارم در معرض و منظر شما مردم فهیم باشم و از بطن هفتم نظام به پوسته ظاهری گذر کنم.

وی ادامه داد: شرایط ایران و جهان را در این مقطع خاص تاریخی مهم می‌دانم و به همین دلیل با تصمیم شخصی خود را برای نامزدی چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌کنم

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افزود: گذر این مرحله تاریخی و نظم نوین جهانی با توجه به منافع کشورها نیازمند بهره گیری از خرد جمعی حضور گسترده مردم و استفاده از توانایی‌های مادی و معنوی کشور است.

وی گفت: در ۴۵ سال پسا انقلاب مردمی با وجود مشکلات فراوان ایجاد شده برای کشور این رهبری نظام بوده است که توانسته یک کشور را از جنگ تحمیلی و احتمال درگیر شدن در جنگ‌های دیگر نجات دهد.

حقانیان تاکید کرد: ایران امروز نیازمند بهره‌گیری از هنر مدیریت برای بکارگیری همه مدیران، مردم و صاحبنظران کشور است.

وی تصریح کرد: امروز که در خدمت مردم ایران حاضر شده‌ام فردی هستم که از ۱۸ سالگی، شروع فعالیت در حزب جمهوری اسلامی ایران و درک بزرگانی همچون آیت الله شهید بهشتی، مقام معظم رهبری و مرحوم آیت الله رفسنجانی و بزرگان دیگر کار اجرایی، فرهنگی و سیاست ورزی را آغاز کردم.

وی بیان داشت: دو دوران ۴۵ ساله در نهاد ریاست جمهوری و دفتر مقام معظم رهبری با ارتباط نزدیک با کلیه بزرگان، همه رؤسای قوه مجریه و با همه مسئولان تبادل نظر داشته و با مسائل کشور آشنایی کامل دارم.

برق ستاد انتخابات قطع شد

یکی از اتفاقاتی که در روز سوم ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رخ داد، قطعی برق هنگام سخنرانی وحید حقانیان یکی از داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری بود که این اتفاق منجر به دلخوری حقانیان شد.

تنور ثبت‌نام‌ها در روز سوم گرم‌تر شد

اگر چه ساعت ابتدای روز سوم ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آرام بود اما حضور با فاصله زمانی کم مسعود پزشکیان، وحید حقانیان و سید احمد رسولی نژاد تنور ثبت نام‌ها را داغ داغ کرد.

پزشکیان: برای ایجاد مشارکت پُر شور وارد این صحنه از رقابت شدم

«مسعود پزشکیان» داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری، پس از ثبت نام، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برای ایجاد مشارکت پرشور وارد این صحنه از رقابت شدم.

وی گفت: مشکل این است که آنچه سیاست‌های کلی رهبری است را کنار می‌گذاریم و فقط حرف‌های خودمان را مطرح می‌کنیم.

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری افزود: به دنبال اجرایی کردن اهداف سیاست‌های کلی رهبری هستیم.

پزشکیان افزود: آنچه ما و مجریان باید انجام دهند، حرف‌های جدید و راه جدید نیست؛ مشکل ما این است که آنچه سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی رهبری و قانون و برنامه است را یک طرف می‌گذاریم و از خودمان حرف‌های دیگری می‌زنیم.

وی گفت: باید برای اهداف سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تلاش کنیم. قرار بوده ایران جایگاه اول منطقه را در عرصه اقتصاد، علمی و فناوری با هویت اسلامی و انقلاب داشته باشد.

وی اضافه کرد: سلامت، رفاه، امنیت غذایی، تامین اجتماعی، فرصت‌های برابر، توزیع مناسب درآمد، نهاد مستحکم خانواده، به عدم فقر و تبعیض جزو بندهای سیاست‌های ابلاغی رهبری بوده است. ما باید در منطقه جایگاه برتری می‌داشتیم و باید کاری می‌کردیم مردم از سلامت کامل برخوردار بوده و آموزش از عدالت برخوردار می‌بود.

داوطلب ریاست جمهوری گفت: تنظیم رابطه دولت و مردم و همچنین افزایش سهم مردم در امور کشور و ایجاد امکانات عادلانه برابر و رفع تبعیض در مناطق مختلف از جمله این موارد ابلاغی است. آیا مناطق مختلف کشور دسترسی عادلانه به منابع دارند؟

پزشکیان عنوان کرد: قانون برنامه باید اجرا می‌شد و باید ارتباط منطقی با دنیا می‌داشتیم. چرا این عملی نشده؟ چون یک عامل بیرونی و یک عامل درونی داریم.

وی اضافه کرد: باید قبول کنیم کسانی که در این کشور هستند بر اساس توانایی‌هایشان باید جایگاه‌ها را به دست بگیرند نه بر اساس گروه و جناح. ما باید به دنبال کسانی برویم که علم، مهارت و تجربه دارند. ممکن است این افراد دوست ما هم نباشند ولی در جهت سیاست‌های کلی باید عمل کنیم.

داوطلب نامزدی ریاست جمهوری تصریح کرد: فرد مسئول باید این کار را انجام دهد و اگر نکند، باید پاسخگو باشد. ما باید در داخل کشور وحدت و انسجام بین گروه‌ها، دسته‌ها و احزاب ایجاد کنیم. تقوا از نظر اعتقادی یعنی حرکت بدون خطا؛ این حرکت باید در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و همه عرصه‌ها رخ بدهد. نه اینکه برخی افراد ناتوان قدرت را به دست بگیرند و مشکلات متعدد ایجاد شود و پاسخگو هم نباشد.

پزشکیان بیان کرد: اگر می‌خواهیم مشکل کشور حل شود باید به افراد توانمند متکی شده و با وحدت و انسجام در جهت سیاست‌های کلی حرکت کنیم.

رسولی‌نژاد: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب اقتصاد خوب است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید احمد رسولی نژاد» معاون وزیر دولت نهم و دهم با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

رسولی در سخنان خود گفت: اینجانب اگر چه عضو کوچکی از جبهه‌ی بزرگ انقلاب هستم لیکن روش و منش بنده در تمامی مسئولیت‌ها از جمله چهار دوره نمایندگی مجلس به ویژه در آخرین دوره (یعنی دوره یازدهم)، استقلال در تصمیم و عمل بوده است.

وی همچنین گفت: در دولت اینجانب با به کارگیری افراد نخبه توانمند کاردان متخصص متعهد، مجرب، ساده زیست و پاکدست) به معنای واقعی کلمه خارج از جریان‌ها و جناح‌های سیاسی الویت اول در برنامه‌ها و خط مشی‌های اجرایی در چارچوب صلاحیت و اختیارات قوه مجریه مبتنی بر اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام اقتصاد اشتغال مسکن و رفع مشکلات معیشتی خواهد بود که به تفصیل تقدیم ستاد انتخابات وزارت کشور گردید.

این نامزد انتخابات ادامه داد: ان‌شا الله پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و پذیرش این مسئولیت خطیر، با پرهیز از شعار و تکرار شعارهای انتخاباتی با توانایی و اراده‌ای که در خود سراغ دارم (تجربه کار در سه قوه مجریه مقننه و قضائیه با عملکرد و انجام وعده‌های انتخاباتی ثابت خواهم کرد که مردم شریف و عزیز ایران شاهد تأثیر آن بر سر سفره‌های خود و کاهش مشکلات اقتصادی و معیشتی خواهند بود. این روزها با شروع ثبت نام برای ریاست جمهوری دوره چهاردهم شاهد حضور و اظهار نظر برخی از اشخاص هستیم که ما آنها را بانیان وضع موجود میدانیم کسانی که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بیش از ۳۳ سال قوه مجریه را در اختیار داشتند توقع دارند رئیس جمهور فقید و دولت ایشان در ۳۳ ماه تمامی خرابی‌ها ناکارآمدی‌ها و ویرانی‌های ناشی از عملکرد جریان غربگرا را جبران نمایند. (ملت قهرمان و عزیز ایران خزانه خالی و انبارهای خالی در پایان دولت دوازدهم را فراموش نکرد)

رسولی گفت: شعار تبلیغاتی اینجانب دولت خوب اقتصاد خوب است. در عصر حاضر ضرورت‌های سیاسی و اقتصادی تغییر کرده و شکل تازه ای به خود گرفته است. در روابط جدید دولت باید سیاست گذار و تعیین کننده‌ی خط مشی‌های کلی باشد و بر اساس قانون بخش خصوصی را در افزایش تولید یاری نماید. امروزه در کشورهای توسعه یافته، دولت و حاکمیت خوب از جمله مواردی است که کشورها بر اساس آن رتبه بندی اقتصادی می‌شوند و از این طریق مردم را به پیشرفت می‌رسانند و سعادت و رفاه را برای آنان به ارمغان می‌آورند.

معاون وزیر دولت نهم و دهم اضافه کرد: به طور کلی دولت خوب از همکاری سازمان‌های دولتی بخش خصوصی و نهادهای مردمی تشکیل می‌شود. دولت خوب بر کاهش فقر ایجاد شغل رفاه رشد و توسعه تاکید دارد. دولت و حکمرانی خوب به دنبال ۶ عامل تأثیر گذار می‌باشد که عبارتند از: ۱- پاسخ گویی و حق اظهار نظر ۲ - حاکمیت قانون ۳ - کیفیت قوانین و مقررات ۴- کارآیی و اثربخشی دولت ثبات سیاسی و اقتصادی ۶ - مبارزه با فساد

ثبت نام سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارم

«وحید حقانیان» در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، «وحید حقانیان» با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

گفتنی است، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

ثبت نام سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارم

«مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرنگار مهر، «مسعود پزشکیان» نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات کشور، برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

گفتنی است، ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سومین روز مهلت ثبت نام‌ها از ساعت ۸ صبح امروز در ستاد مرکزی انتخابات وزارت کشور آغاز شد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

خبرنگاران همچنان منتظرند

با گذشت بیش از یک ساعت از آغاز روز سوم ثبت نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هنوز چهره شاخصی وارد ستاد انتخابات کشور نشده است اما این سکوت و آرامش از شور و هیجان خبرنگاران نه کاسته است و همه منتظر هستند تا چهره‌ای آشنا وارد ستاد انتخابات شود.

ثبت نام سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارم

بازار داغ گمانه‌زنی‌ها

در سومین روز ثبت‌نام از داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز، بازار شایعات پیرامون نامزدهای احتمالی داغ شد است و هر لحظه در بین خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور شایعه حضور یک چهره آشنا به گوش می‌رسد و جنب و جوش‌ها را بیش از پیش می‌کند. حضور افراد نزدیک به چهره‌های سیاسی در نزدیکی وزارت کشور و اظهار نظرهای افراد منتسب به این چهره‌ها نیز بر داغی گمانه زنی‌ها می‌افزاید.

ثبت نام سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارم

شروع آرام روز سوم

سومین روز ثبت نام داوطلبان نامزدی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران بر خلاف روز دوم که با حضور علی لاریجانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در همان لحظات ابتدایی آغاز ثبت با هیجان آغاز شده بود با آرامش کامل آغاز شده و با گذشت دقایقی از آغاز رسمی شروع ثبت نام هنوز داوطلبی برای ثبت نام وارد ستاد انتخابات کشور نشده است. اما زمان زیادی در روز سوم برای داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد تا با رساندن خود به میدان فاطمی فرآیند ثبت نام خود را آغاز کنند.

ثبت نام سه نامزد انتخابات ریاست جمهوری در روز چهارم

تمهیدات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

در این دوره از انتخابات با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، تنها داوطلبانی می‌توانند وارد محل اصلی ثبت نام شوند که واجد شرایط ۱۲ گانه اعلامی از سوی ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره ۱ باشند.

به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور کسانی که شرایط سنی ۴۰ تا ۷۵ سال، مدرک فوق لیسانس به بالا، ۴ سال مدیریت کلان کشور و همچنین فقدان سوءسابقه و پیشینه را دارند، پس از بررسی دقیق توسط همکاران حقوقی در ستاد انتخابات به سالن اصلی هدایت می‌شوند و ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

مرحله ثبت نام از داوطلبان تا ساعت ۱۸ دوشنبه ۱۴ خرداد ماه ادامه خواهد یافت.

فرآیند انتخابات ریاست جمهوری به فرمان وزیر کشور از ۶ خردادماه آغاز و اولین جلسه هیأت‌های اجرایی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، صبح روز دوشنبه ۷ خرداد ماه به ریاست «احمد وحیدی» وزیر کشور تشکیل شد. وزیر کشور ۹ خرداد، اعضای ستاد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را منصوب کرد.

به گزارش مهر، تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از ۲۳ خردادماه آغاز می‌شود و تا ۷ تیرماه ادامه خواهد داشت، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیرماه ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ