گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه آمریکا و سعودی درباره آتش بس غزه

اقتصاد ایران: وزیران خارجه عربستان سعودی و آمریکا در مورد پیشنهاد جدید واشنگتن در مورد آتش بس در نوار غزه و تبادل اسرا رایزنی کردند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم،  خبرگزاری رویترز امروز شنبه گزارش داد که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با «فیصل بن فرحان»، همتای سعودی خودر در مورد پیشنهاد آتش بس در نوار غزه که دیروز بایدن آن را اعلام کرد، رایزنی کرده است.

بنا به بیانیه ای که وزارت خارجه عربستان سعودی در این باره صادر کرده، بن فرحان طی این تماس گفته که ریاض از همه تلاش‌هایی که به دنبال توقف فوری جنگ در غزه، خروج کامل نیروهای اشغالگر صهیونیست، ارائه کمک های انسانی فوری به غیرنظامیان خسارت دیده در اثر این جنگ و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان به صورت امن حمایت می‌کند.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیر خارجه عربستان سعودی بر اهمیت تعامل جدی با هر طرحی که توقف کامل جنگ را محقق کرده و به درد و رنج مردم فلسطین پایان دهد، تأکید کرده است.

وزیر خارجه آمریکا بنا به گزارش رویترز علاوه بر همتایان سعودی، با همتای مصری، قطری و اماراتی و اردنی خود رایزنی‌هایی طی امروز خواهد داشت.

جوبایدن رئیس جمهور آمریکا شب گذشته (جمعه شب) مدعی شد که تل آویو پیشنهاد جدیدی برای آتش بس و بازگرداندن اسیران ارائه کرده و این پیشنهاد به حماس منتقل شده است. وی همچنین ادعا کرد که مرحله اول شامل آتش بس، عقب نشینی اسرائیل از غزه و آزادی شماری از اسیران است.

جنبش حماس در واکنش به این اظهارات بایدن گفت که بر موضع خود مبنی بر تعامل مثبت با هرگونه پیشنهادی که مبتنی بر آتش بس دائمی و عقب نشینی کامل از غزه باشد، تاکید می‌کنیم. ما با آنچه در سخنان رئیس جمهور آمریکا درباره دعوت به آتش بس دائمی و عقب نشینی اشغالگران از غزه مطرح شده، مثبت نگاه می کنیم.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ