نماینده ارامنه: رئیسی در رشد کشور معطل بیگانگان نماند

اقتصاد ایران: نمایندۀ ارامنه در مجلس شورای اسلامی می‌گوید شهید رئیسی مسیر جهاد را در مدیریت کشور نشان داد و بارها ثابت کرد برای غلبه بر مشکلات، اتکا به ظرفیت‌های داخلی کاملاً کفایت می‌کند و اجباری برای معطل کردن کشور به تصمیم بیگانه نیست.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم؛ آرا شاوردیان  نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت که با حضور نمایندگان ادیان ابراهیمی در بنیاد ایرانشناسی در حال برگزاری است، گفت: هنور باورمان نمی شود آیت الله رئیسی شهید شدند. چند روز قبل هم با آقای رحمتی در تبریز جلسه داشتم. ایشان انسانی اندیشمند و جوانی پر انرژی بود. بنا بود طرح‌هایی را در این شهر پیش ببریم. شهید عبداللهیان نیز وزیر و دوست من بود.

وی سپس بیانیه‌ای را به شرح ذیل قرائت کرد:

شهید رئیسی الگویی را در مدیریت اجرایی کشور احیا کرد که ما چند دهه بود از آن فاصله گرفته بودیم. الگویی که کشور را نه در پشت میز و کارتابلها بلکه در میدان اداره می‌کرد. الگویی که خود را خادم مردم و بدهکار انقلاب می‌دانست نه سهامدار انقلاب. الگویی که دنبال تعامل و همکاری بود نه دو قطبی و هیاهو.  الگویی که مناصب و عناوین را پشت قبالۀ خویشاندان و نزدیکان نمی‌انداخت. الگویی که برای پیشرفت کشور سعی می‌کرد نه کسب رأی. رئیسی از جنس سیاستمدارانی نبود که برای کسب رأی همه کس و همه چیز را فدا کند. بی پروا در مدیریت کشور از آبروی خود مایه می‌گذاشت و خداوند پس از شهادت، عزت و آبرویی مضاعف به او عطا کرد. رئیسی از جنس فرماندهان دفاع مقدس بود که پیشاپیش نیروها به دشمن یورش می بردند و بیش از تمام نیروها، سختی ها را تحمل می کرد.

او به معنای واقعی،  مسیر جهاد را در مدیریت کشور نشان داد و بارها ثابت کرد برای غلبه بر مشکلات، اتکا به ظرفیت‌های داخلی کاملاً کفایت می‌کند و اجباری برای معطل کردن کشور به تصمیم بیگانه نیست. رئیسی نماد پویایی انقلاب بود. در دورانی که عده ای هضم شدن در نظم ظالمۀ جهانی را به عنوان تحول به خورد جامعه می‌دادند، رئیسی با شعارهایی که برگرفته از ارزشهای اصیل ابتدای انقلاب بود، پا به عرصه اجراء گذاشت و کارنامه درخشانی که در بسیاری از عرصه ها از خود گذاشت، نشان از کارآمدی در اصول و ارزشها دارد و در عین حال بدرقۀ جانانۀ مردم نشان داد که جامعه همواره بر این ارزشها پایبند است.

رئیسی در مقابل اقتصاد ایران که نسبت به مذاکرات شرطی شده بود و آنان که رشد اقتصادی را در رابطه با کدخدا می‌دیدند، افق جدیدی را گشود. از همان ابتدای دولت و مهار هیولای افساگسیختۀ کرونا نشان داد عزم و ارادۀ مدیریتی است که می تواند گره گشای مشکلات باشد نه پیوستن به FATF و تسلیم در برابر زیاده خواهی طرف مقابل. حضور سازنده و مؤثر ایران در پیمانهای بین المللی مانند شانگهای و بریتکس و اوراسیا و ... در مقابل حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایتهای رژیم اشغالگر قدس نشان داد که هم می توان به آرمانها پایبند بود و هم تحریمها را خنثی کرد.

امروز شاخص هایی مانند رشد چشمگیر فروش نفت ایران و حضور گستردۀ سران کشورها در مراسم شهید جمهور که حتی برخی از آنان برای اولین بار پس از انقلاب اسلامی وارد ایران می شدند، نشان می دهد ایران در عرصۀ بین الملل به عنوان کشوری قدرتمند شناخته شده است.

بی تردید در اعتلای وجهۀ بین المللی ایران نباید نام شهید عبداللهیان را فراموش کرد، کسی که مفهوم جدیدی به دیپلماسی کشور بخشید و وزارت امور خارجه را از یک وزارتخانۀ تک بعدی به نهادی چند بعدی در عرصه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تبدیل کرد. وزیری که دیپلماسی اقتصادی که تقریباً به دست فراموشی سپرده شده بود، احیا کرد، همچنان که حمایت از آرمان فلسطین و محور مقاومت را در این وزارتخانه احیا کرد و نشان داد آن دو قطبی جعلی میدان و دیپلماسی اگر جای خود را به هم افزایی دهد، چگونه می تواند برای کشور اعتبارآفرین و قدرت ساز باشد.

 

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ