مشکلات ایثارگران با بیمه و خدمات درمانی تمامی ندارد

اقتصاد ایران: بیمه  و خدمات درمانی یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه ها برای یک خانواده است. خصوصا اگر این خانواده در منزل بیماری مبتلا به مریضی صعب العلاج داشته باشد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بیمه  و خدمات درمانی یکی از مهمترین موضوعات و دغدغه‌ها برای یک خانواده است. خصوصا اگر این خانواده در منزل بیماری مبتلا به مریضی صعب العلاج داشته باشد. با این هزینه های سرسام آور درمان و دیگر مخارج یک زندگی معمولی اگر بیمار بیمه نداشته باشد رنچ بیماری برای خود و خانواده اش چند برابر می شود، تازه اگر بتواند به هر سختی هزینه لازم را فراهم کند. 

جامعه ایثارگری خصوصا جانبازان با درصدهای بالای مجروحیت یکی از قشرهایی هستند که در برابر نبود بیمه و موارد حمایتی درمان، بسیار آسیب پذیر هستند. از وقتی بیمه ایران به علت بدهی های زیاد بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشکلاتی که وجود داشت نتوانست همچنان حامی درمانی این عزیزان باشد، مسئولان مربوطه در بنیاد با شرکت بیمه دی قرار داد بستند تا این شرکت خصوصی حمایت بیمه ای و درمانی جامعه ایثارگری را بر عهده بگیرد. 

سال های ابتدایی به دلیل کسری بودجه و عدم پرداخت سرانه درمانی بیمه دی نیز که منبع محدودی داشت توان عمل کردن به تعهداتش را نیز نداشت. این موضوع دودش مستقیم به چشم ایثارگران و جانبازانی می‌رفت که بعضا بیمارشان از شب تا صبح مقابل چشمشان با درد شدید دست و پنجه نرم می‌کرد در حالی که مجبور بود کم و کسری موارد درمان را نیز تحمل کند.

با پیگیری‌های زیاد بنیاد شهید و مساعدت مسئولان سازمان برنامه و بودجه، بالاخره مشکل پرداخت سرانه درمانی تا حدودی حل شد و بیمه دی پس از دریافت بدهی های خود خدماتش را نیز ارتقا داد و بالاخره آب خوش از گلوی جامعه هدف پایین رفت. 

اما در روزهای اخیر مجددا برخی از جانبازان در تماس با خبرگزاری تسنیم مشکلاتی مطرح کردند در خصوص بیمه دی که روند درمانی آنها را دچار مشکل کرده است. یکی از این جانبازان که 50 درصد و شیمیایی است می گوید: من به دلیل مجروحیتم و مشکلاتی که برای قلبم نیز به وجود آمده مجبورم به تجویز پزشک معالج برای انجام برخی از آزمایشاتم به مراکز درمانی مراجعه کنم. اما در چند هفته اخیر به چند بیمارستان دولتی و خصوصی که مراجعه کردم می‌گویند ما با بیمه دی طرف قرار داد نیستیم. زنگ هم می‌زنیم به شرکت بیمه دی می‌گویند پیگیری می‌کنند.  لازم به گفتن این نکته هست که آزمایشات من را هر مرکز درمانی نمی‌تواند انجام دهد. 

من هم تاکنون چندین میلیون هزینه کردم اما به توجه به اینکه زمانی هم می‌برد تا بیمه دی با من تسویه کند، فشار اقتصادی بالایی روی من و خانواده ام وارد می‌شود.»

این جانباز ادامه می دهد: «همچنین طبق قانون100 درصد هزینه درمانی ایثارگران با بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما متأسفانه با صلاحدید مسئولان! بعضا بخشی از هزینه های درمانی پرداخت می شود و می گویند ما بقی را خودتان پرداخت کنید.» 

وی می گوید: «برای پیگیری مشکلم از طریق بیمه دی اقدام کردم. باتوجه به اینکه اعلام کرده بودند روزهای چهارشنبه مسئولان شرکت بیمه مستقیم پاسخگوی ایثارگران هستند. من هم طی چندین تماس بالاخره موفق شدم با مدیر درمان این شرکت صحبت کرده و مشکلاتم را مطرح کنم. او به من قول داد ظرف چند روز آینده و پس از پیگیری نتیجه را به من اطلاع دهد. اما پس از اینکه چند روز مرا به روز دیگری واگذار کرد، اکنون پس از چند هفته خبری از او نیست که نیست.»

یک جانباز قطع نخاعی دیگر در همین خصوص می گوید: « وجود نوسان در خدمات بیمه ای، بسیار ضررش بیشتر از نبود حامی بیمه گر است. و بدتر از آن اینکه به قانون پرداخت 100 درصد پرداخت هزینه درمانی ایثاگران هم عمل نمی‌شود.  شاید برای یک دوره موقت منابع تأمین شود و مشکلات خودش را کمتر نشان دهد اما بعد از آن می‌تواند اثرات عمیق تری بگذارد.»

وی ادامه می‌دهد: « موضوع درمان برای هر فرد بیمار فوریت دارد و نمی‌شود به مریض گفت: صبر کن تا با فلان مرکز درمانی قرار داد ببنیدم یا صبر کن منابع تأمین شود بعد برای درمان اقدام کن. باور کنید جانبازان حاضر هستند فرانشیز بیشتری پرداخت کنند اما با یک ثبات همیشگی مواجه شوند. این درحالی است که در جامعه هم مردم فکر می کنند یک ایثارگر بهترین بیمه را دارد و با بهترین مراکز درمانی طرف است.»

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ