هشدار پوتین به غرب:

حواستان باشد که با چه کسی دارید بازی می‌کنید

اقتصاد ایران: روزنامه انگلیسی اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه در اظهارات اخیر خود به آمریکا و کشورهای غربی هشدار جدی داد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، رونامه انگلیسی «دیلی اکسپرس» اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه درباره تشید تنش‌ها در اوکراین به کشورهای غربی هشدار جدی داد و تأکید کرد افزایش تنش‌ها منجر به پیامدهای مستقیم جهانی خواهد شد.

این روزنامه انگلیسی به اظهارات پوتین در نشست خبری با رئیس‌جمهور ازبکستان در تاشکند اشاره دارد که بحث نقش کشورهای عضو ناتو در تشدید تنش‌ها را مطرح کرد.

پوتین در اظهارات خود تأکید کرد که نمایندگان کشورهای ناتو باید آگاه باشن زمانی که برنامه هایی برای اجازه دادن به کی یف برای حمله به «اهداف مشروع» در عمق خاک روسیه صحبت می کنند، باید حواسشان باشد که «با چه کسانی بازی می کنند»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه گذشته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» مدعی شد که «حق دفاع از خود به اوکراین اجازه می دهد تا از سلاح های غربی برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.» وی همچنین افزود: اکنون سخت‌ترین زمان برای کی‌یف از زمان آغاز درگیری در اوکراین است.»

استولتنبرگ پیش از این نیز در گفت‌وگو با روزنامه اکونومیست از کشورهای عضو ناتو خواست تا محدودیت های وضع شده برای استفاده از سلاح‌ های ارسالی به اوکراین در حمله به خاک روسیه را لغو کنند.

این اظهارات دبیرکل ناتو در حالی بیان می‌شود که اولاف شولتز صدراعظم آلمان روز یکشنبه اعلام کرد که برلین مخالف حمله اوکراین به خاک روسیه با سلاح های غربی است. صدراعظم آلمان در این خصوص گفت که مخالف دادن فرصت به اوکراین برای حمله با سلاح های غربی به خاک روسیه است.

شولتز در ادامه افزود: تسلیحات دریافتی از متحدان غربی نباید برای حمله به روسیه استفاده شود. قوانین روشنی برای استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط برلین وجود دارد که با مقامات اوکراینیدر این باره توافق شده است.

وی همچنین گفت: حداقل این موضع من است. هدف برلین در این شرایط این است که از تبدیل شدن مناقشه فعلی به یک جنگ جهانی جلوگیری شده و به تشدید تنش کمک نشود.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ