کنعانی: اروپا رضایت صهیونیست‌ها را بر منافع خود ترجیح داد

اقتصاد ایران: سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت شدید تحریم‌های جدید شورای اتحادیه اروپا علیه اشخاص و نهادهای ایرانی اعلام کرد که اتحادیه اروپا تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا را بر منافع اتحادیه و ملت‌های اروپا ترجیح داده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه اقدام اتحادیه اروپا در اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی مقامات و نهادهای ایرانی را شدیدا محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: اتحادیه اروپا که طی ماه‌های گذشته در خصوص نحوه رویارویی با فاجعه انسانی در غزه و فلسطین دچار انفعال و بی‌عملی بوده و بر همین اساس مورد انتقاد افکار عمومی اروپا و مردم سراسر دنیا قرار گرفته است، بار دیگر به جای تمرکز بر جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و تنبیه و تحریم این رژیم جنایتکار، برخی مقامات و نهادهای ایرانی پیشرو و مؤثر در مقابله با تروریسم و تأمین امنیت پایدار در منطقه را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

کنعانی اظهار داشت: جای تأسف است که اتحادیه اروپا با توسل به بهانه‌ها و اتهامات تکراری، پوچ و بی اساس و با چشم‌پوشی از واقعیات میدانی غرب آسیا و در ادامه رویکرد شکست‌ خورده و ناکارآمد خود، بار دیگر به ابزار منسوخ و ناکارآمد تحریم علیه ایران مقتدر متوسل شده و تأمین رضایت رژیم صهیونیستی و آمریکا  را بر منافع اتحادیه و ملتهای اروپا ترجیح داده است.

کنعانی با تاکید بر استمرار سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران به ویژه در تأمین صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و انتقاد شدید از رفتاهای دوگانه اتحادیه اروپا، تصریح کرد؛ جمهوری اسلامی ایران حق خود را برای پاسخ به این رویکرد مخرب اتحادیه اروپا محفوظ می‌داند.

امروز شورای اتحادیه اروپا 6 فرد و 3 نهاد ایرانی را به ادعای آنچه که کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین توصیف کرده است، در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ