کشتارگاه صنعتی دام کرمان جهت پیشگیری از تب کنگو سم پاشی شد

اقتصاد ایران: کرمان- رییس شبکه دامپزشکی کرمان گفت: جهت پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، عملیات سم پاشی کشتارگاه صنعتی دام کرمان و آموزش به پرسنل آن اجرا شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود زین الدینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به شروع فصل گرما و مساعد شدن شرایط برای تکثیر و ازدیاد انگل‌های خارجی از جمله کنه‌ها، طرح سمپاشی کامل محوطه و تأسیسات کشتارگاه‌های صنعتی دام انجام شد.

وی افزود: یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از طریق سمپاشی اماکن دامی و کشتارگاهای دام و آموزش دامداران و پرسنل در معرض خطر در کشتارگاه‌های دام است.

زین الدینی هدف از اجرای این طرح سمپاشی را حفاظت از سرمایه دامی، جلوگیری از شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام (به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو) و پیشگیری از تبعات مخرب اقتصادی بیماری‌های انگلی، اعلام کرد.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان همچنین بیان کرد: در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی برای گروه‌های در معرض خطر مانند دامپزشکان، دامداران، قصابان، سلاخان و … احتمال ابتلاء به این بیماری افزایش می‌یابد.

وی تاکید کرد: شهروندان علی الخصوص در مواردی از قبیل عزیمت به اماکن اقامتی و تفریحی بایستی گوشت تازه مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

زین الدینی گفت: شهروندان باید به مهر و یا برچسب موجود بر روی لاشه دام توجه و از خرید گوشت از مراکز غیر مجاز خودداری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان اظهار داشت: نگهداری گوشت تازه به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال به منظور پیشگیری از ابتلاء از بیماری تب کریمه کنگو حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: از دیگر عوامل مؤثر در پیشگیری از ابتلاء به این بیماری، خودداری از خوردن گوشت و جگر خام یا نیم پخته، حذف کنه ناقل بیماری از طریق سم پاشی و حمام دادن دام‌ها است.

زین الدینی افزود: همچنین استفاده از دستکش در هنگام خرد کردن گوشت و سایر فرآورده‌های گوشتی و استفاده از وسایل ایمنی فردی مثل کلاه، عینک، ماسک، روپوش و چکمه در موقع تماس با دام و ذبح آن از دیگر موارد حائز اهمیت قلمداد می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی کرمان در پایان گفت: به علاوه در پیشگیری از ابتلاء به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، بایستی از له کردن کنه با دست (در صورت مشاهده آن در روی بدن دام) خودداری شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ