قالیباف: جهان صدای فلسطینیان را می‌شنود

اقتصاد ایران: در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز شنبه 12 خرداد ماه در آستانه سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) اجلاس بین‌المللی «غزه مظلوم مقاوم» با حضور شخصیت‌های سیاسی و بین‌المللی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام و المسلمین مقدم، دبیر این همایش گفت: برای گردهمایی یک‌روزه غزه طی ماه‌های گذشته تلاش‌ها و کوشش‌های فراوانی شد تا این مهم صورت گیرد. اسرائیل طی دوران اشغالگری‌اش همیشه روی دو چیز تکیه می‌کرد؛ یکی مظلوم‌نمایی به‌عنوان قوم موردظلم به‌خصوص در دوران نازی‌های آلمان و با شعار مظلومیت هر حرکتی مقابل آنان قرار داشت، آنان بر موج سوار بودند. دومین مسئله شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی بود. جنگ غزه هر دوی این ادعاها را عوض کرد و به دنیا نشان داد نسل‌کشی اسرائیل، نسل‌کشی واقعی است. اگر نازی‌ها کوره‌های آدم‌سوزی به‌پا داشتند، امروز اسرائیل غزه را به یک جهنم بزرگ تبدیل کرده است و زن و کودک را به خاک و خون می‌کشاند.

کشور فلسطین ,

مقدم ادامه داد: دومین مورد فرو ریختن هیمنه اسرائیل بود، این رژیم در 8 ماه به کمترین هدف خود هم نرسیده و نتوانسته است حماس را نابود کند، آن چیزی که به دست آورده این است که نظام ارزشی دنیای غرب سقوط آزاد کرد، دیگر صحبت از حقوق بشر در دنیای امروزی خریدار نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: اکنون کشورهای اروپایی یکی پس از دیگری در شناسایی فلسطین گام برمی‌دارند. ما امیدواریم امروز به نقطه‌نظرهایی برسیم و فریاد رسای مردم مظلوم و مقاوم غزه شویم.

قالیباف: در نگرش امام خمینی(ره) لازمه حل مسئله فلسطین وحدت امت اسلامی بود

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی هم با حضور در این همایش با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی گفت: به‌عنوان نماینده مردم ایران فرصت را غنیمت می‌شمارم و حضور شما را در ایران خیر مقدم می‌گویم. امروز وجدان جهان زخم دیده و تکان خورده است. امروز که موج مردمی حمایت از غزه تا شهرهای اروپایی و آمریکایی بلند شده است و حتی برخی هم‌پیمانان رژیم برای به‌رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین مصمم شدند و امروز که دادگاه لاهه رژیم را محکوم می‌کند و دانشگاهیان آمریکایی کلاس‌های درس آزادی شده‌اند، جهان صدای فلسطینیان را می‌شنود، اما این صدا سال‌ها پیش از گلوی یک مرد الهی در قم به گوش ما رسید.

وی افزود: ایشان راه‌حل را به ما آموخت، محو رژیم صهیونیستی، آن هم در حالی که دنیا در گیرودار کنار آمدن با این رژیم نامشروع و فراموشی فلسطین بود. در نگرش امام خمینی(ره) لازمه حل مسئله فلسطین وحدت امت اسلامی بود. از روزی که نهضت اسلامی در ایران شروع شد امام اجازه نداد مسئله فلسطین از دستورکار مردم حذف شود.

کشور فلسطین ,

وی تصریح کرد: امام از هیچ کمکی دریغ نمی‌کرد و ابتکار روز جهانی قدس از همین نگرش آغاز شد.

قالیباف اضافه کرد: رژیم صهیونیستی فکر می‌کرد هرچه زمان بگذرد فلسطین بیشتر فراموش می‌شود اما از وقتی که امام خمینی(ره) غیرت اسلامی و وجدان بشری را مبنای مقاومت فلسطین قرار داد، اسرائیل روز به روز ضعیف‌تر شده است. امام خمینی(ره)، امام تحول بود و بصیرت او روز به روز نه‌فقط برای مردم ایران، بلکه برای آزادگان جهان شناخته‌تر می‌شود.

رئیس مجلس ابراز کرد: تحول ایجادشده در مسئله فلسطین را ببینید. یکی از رؤیاهای رژیم این بود که مسئله فلسطین میان جوانان فراموش شود و جایش سرگرمی‌های مشترک بین جوانان فلسطینی و اسرائیلی ایجاد کنند، اما نسل جدید فلسطینی این رؤیا را برهم زد، این ضرب‌دست امام خمینی است(ره) که موج مقاومت را پیش برده است.

وی ادامه داد: جوانان و دانشجویان امروز در همه جهان به حمایت از فلسطین برخاستند، حالا اراده ملت فلسطین و مردم مسلمان در جهان است که سدهای پشتیبانی از رژیم غارتگر را می‌شکند و به پیش می‌رود. هیچ‌کس بهتر از خود رژیم اسرائیل درک نمی‌کند که این موج مقاومت دیر یا زود این پیکره نحس را ریشه‌کن خواهد کرد، تبلیغات رژیم هم دیگر خریدار ندارد همچنان که اقتصاد رژیم هم در حال فروپاشی است.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت خمینی کبیر امام خامنه‌ای همان رویکرد مردم‌سالاری دینی و عزت‌آفرین را ادامه داد. امروز این مرد الهی با جوانان سراسر دنیا که از ظلم اسرائیل آزرده شده‌اند، حرف می‌زند که حرکتشان بر اساس سنت الهی به مقصد خواهد رسید. ان‌شاءالله همبستگی جهانی برای نابودی اسرائیل ادامه خواهد یافت.

قالیباف با اشاره به عملیات وعده صادق ایران علیه رژیم صهیونیستی گفت: عملیات وعده صادق ایران خانه عنکبوتی اسرائیل را پیش چشم جهانیان آشکار کرد. ما تعارف نداریم اما خوب است جوانان جهان بدانند که ما برای مردم‌سالاری مقاومت می‌کنیم و مردم خود فلسطین سرنوشت کشور خودشان را تعیین کنند، این طرح همیشگی ایران برای حل مسئله فلسطین است.

وی در آخر اظهار داشت: درود می‌فرستم به روح پرفتوح شهدا و امام شهدا، امامی که در قرن 20 مجدداً احیاگر اسلام شد و به همه مسلمین عزت داد. درود می‌فرستیم به امام شهدایی که جز در راه خدا گام برنداشت و همیشه شجاعانه و با ایمان به خدا در این راه قدم برداشت، امیدوارم در این راه همه ما با قدرت و وحدت به‌پیش رویم.

 

وزیر فرهنگ لبنان: همه باید در جهت مبارزه ملت فلسطین متحد شوند

در این همایش محمد حسام، وزیر فرهنگ لبنان ضمن ابلاغ سلام مردم لبنان و گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی فرمودند اسرائیل غده سرطانی است و باید ریشه‌کن شود و همه ملت‌های جهان باید علیه رژیم اشغالگر قد علم کنند تا حق و عدالت در جهان پیروز شود، این موضع‌گیری امام یک موضع‌گیری فقط نبود بلکه یک طراحی جهانی برای مبارزه با مستکبرین در جهان بود.

کشور فلسطین ,

وی افزود: امام پرچم عدالت دفاع از همه مظلومین جهان در هر جا را برافراشت، خصوصاً دفاع از ملت فلسطین را که باید به سرزمین خودشان برگردند. امام خمینی از تمامی مبارزان فلسطینی خواستار وحدت و همبستگی  بود، همه باید در جهت مبارزه ملت فلسطین متحد شوند.

وزیر فرهنگ لبنان متذکر شد: امروزه مبارزان فلسطینی در تمام سرزمین فلسطین در غزه و رفح ضربات سختی به ارتش وحشی رژیم وارد می‌کنند و همه اینها به‌برکت افکار امام راحل است که برخاسته از اعتقادات اسلامی بوده است، این مسئله فلسطین در قلب امام راحل جای داشت و تمام تلاش خود را متمرکز بر آزادی فلسطین از زیر سلطه اشغالگران کرد.

حسام تصریح کرد: همه ملت‌های مسلمان باید اختلاف‌نظرها را کنار بگذارند و همه توان خود را برای مبارزه با رژیم جعلی ادامه دهند تا سرزمین فلسطین آزاد شود. در غزه اکنون که تحت بیش از 8 ماه تجاوز و حملات وحشیانه قرار دارد، قهرمانان غزه به مبارزه خود ادامه می‌دهند و ضربات مهلکی به این رژیم وارد می‌کنند.

وی با تصریح به اینکه این جنایت‌ها بر همگان آشکار شده است، گفت: اکنون همه کشورها بیدار شدند و موضع‌گیری‌های شرافتمندانه در قبال فلسطین اتخاذ کردند. ان‌شاءالله مبارزات کنونی به ریشه‌کنی این رژیم خواهد انجامید. ما در لبنان یک طرح مقاومت فرهنگی در قبال دشمن صهیونیست را آغاز کردیم، همه مردم متقاعد شده‌اند که مقابل رژیم صهیونیستی باید متحد شوند.

وزیر فرهنگ لبنان افزود: ما ان‌شاءالله فلسطین را آزاد خواهیم کرد و ان‌شاءالله به‌برکت رهنمودهای امام خمینی و امام خامنه‌ای فلسطین آزاد خواهد شد.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پاکستان: موضوع فلسطین بخشی از دی‌ان‌ای پاکستان است

مشاهد حسین، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پاکستان با حضور در این همایش گفت: پاکستان روابط نزدیکی با فلسطین دارد. موضوع فلسطین بخشی از دی‌ان‌ای پاکستان است. اقبال لاهوری یکی از کسانی بود که با اعلامیه بالفور مخالفت کرد. محمد علی جناح بسیار صریح موضع‌گیری کرد که فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد.

کشور فلسطین ,

وی ادامه داد: پاکستان تنها کشور غیر عرب است که از فلسطین در دو جنگ علیه فلسطین حمایت کرد. روابط ما با فلسطین مثل ایران نزدیک است. اخیرا در تهران بودم زمانی که آقای رئیسی و آقای امیرعبداللهیان ما را برای کنفرانس فلسطین در تهران دعوت کرده بودند، ما ادای احترام می‌کنیم به این شهدا.

حسین با بیان اینکه طوفان الاقصی مهمترین تحول در منطقه بعد از انقلاب ایران است، گفت: طوفان الاقصی افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را نابود کرد. مقاومت فقط این نیست که برای مسلمانان باشد بلکه برای بشریت است. این جنایتی است که علیه بشریت دارد صورت می‌گیرد و از 36 بیمارستان در فلسطین تعداد قابل توجهی از کار افتاده‌اند.

وی در آخر گفت: ما به روابط خود با ایران افتخار می‌کنیم. ایران و پاکستان بر حمایت از مقاومت فلسطین پایبند هستند.

رئیس علمای فلسطین: سرزمین فلسطین از آن فلسطینی‌هاست

در ادامه شیخ حسین قاسم، رئیس علمای فلسطین با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) مبنی بر مجاهدت در راه حقیقت گفت: مسلمانان و مردم شام به مثابه شمشیر خدا هستند. فلسطین بخشی از شام است. سرزمین فلسطین 23 بار مورد اشغال در طول تاریخ قرار گرفته است. رومی‌ها، آشوری‌ها و دیگران آمدند و اشغال کردند و در آخر صهیونیست‌ها اشغال کردند و هر بار مردم این منطقه بر اشغالگران پیروز شده است.

کشور فلسطین ,

وی افزود: ده‌ها شهر توسط صهیونیست‌های جنایتکار ویران شد، کلی کشتار انجام شد. ولی بالاخره این متجاوزین صهیونیست همانند غارتگران قبلی نابود خواهند شد و به دست مبارزان فلسطینی تنبیه خواهند شد. سرزمین فلسطین از آن فلسطینی‌هاست و در آخر به سرزمین خود باز می‌گردند.

رئیس علمای فلسطین خاطر نشان کرد: این جنگ، رژیم‌های ذلت خواه را آشکار ساخت. خداوند به ما وعده پیروزی علیه کافران داده است، امید ما به همین محور مقاومت است.

وی تصریح کرد: ما اطمینان داریم که پیروز خواهیم شد اما اکنون ملت‌های مسلمان کجا هستند؟ همه دشمنان اسلام و مسلمین به صهیونیست‌ها از همه لحاظ کمک می‌کنند. ما از ایران بابت کمک‌ها تشکر می‌کنیم. همه کشورها باید موضع‌گیری روشن در قبال مسئله فلسطین داشته باشند. ما نباید به گریه و زاری اکتفا کنیم.

شیخ حسین قاسم در آخر گفت: ما از محور مقاومت، ایران و از همه کسانی که به ما کمک می‌کنند تشکر می‌کنیم.

در حال تکمیل...

انتهای پیام/+

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ