در آستانه بازگشت حسن یزدانی؛ وقتی مسئله کتف نیست

اقتصاد ایران: بعد از آنکه حسن یزدانی کتفش را با نقره جهانی بلگراد و طلای بازی‌های آسیایی به تیغ جراحی سپرد، خیلی‌ها از نرسیدن او به المپیک به دلیل عدم بازیابی توانمندی‌های کتفش ابراز نگرانی کردند، چیزی که امروز مسئله مهم محسوب نمی‌شود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، با نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان، تورنمنت رنکینگ‌دار بوداپست اولین مسابقه‌ای خواهد بود که حسن یزدانی بعد از جراحی کتف پشت سر خواهد گذاشت و در واقع ملاک انتخاب ملی‌پوش وزن 86 کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک این رقابت خواهد بود.

این در حالی است که در غیاب او، هادی وفایی‌پور نفر اول وزن 86 کیلوگرم چرخه انتخابی تیم ملی شد که البته با سومی در مسابقات قهرمانی آسیا، شانس او برای ماندن در چرخه این وزن کاهش پیدا کرد. او در مسابقات جام تختی هم غیبت داشت تا عملاً فضای برای حسن یزدانی و ملی‌پوش شدنش بعد از حضور در تورنمنت بوداپست فراهم شود.

طبق چیزی که درباره این وزن اعلام شده است، اگر حسن یزدانی بتواند در مسابقات بوداپست کادر فنی تیم ملی را راجع به وضعیت کتفش و آمادگی‌اش برای شرکت در المپیک متقاعد کند، خودش ملی‌پوش خواهد شد، در غیر این‌صورت شاید کامران قاسم‎‌پور که به تازگی رسماً و صراحتاً از تصمیمش برای رقابت در 86 کیلوگرم صحبت کرده است، وارد چرخه این وزن شود.

دارنده دو نشان طلای وزن 92 کیلوگرم جهان در مصاحبه اخیرش با تسنیم تأکید کرد که آمادگی مبارزه با هر حریفی و در هر میدانی را خواهد داشت.

اما مسئله امروزِ مرد 9 مداله کشتی ایران، با فیلم‌هایی که از فروردین ماه امسال از تمرینات حسن یزدانی پخش شده، حالا دیگر کتف جراحی شده‌اش نیست، کیفیت بازگشتش به تشک است.

فیلم‌هایی که به صورت هدفمند از تمرینات یزدانی بیرون آمد، بالا رفتن از طناب، قایقرانی، بارفیکس و... همه حکایت از بازیابی توانایی‌های کتف حسن یزدانی دارد، تمام تمرینات ممکن که مشخصاً آمادگی کتف و بازوی ورزشکار را نشان می‌دهد.

بنابراین از بهبود کتف او، اطمینان خاطر وجود دارد، اما چیزی که باید مدنظر داشت، آخرین مسابقه جهانی و نتایج حسن یزدانی در بلگراد است.

یزدانی که تا پیش از این و در سال‌هایی که خود را به‌عنوان مدعی اصلی وزن 86 کیلوگرم جا انداخت، همه حریفانش - غیر از تیلور - را یک طرفه و کمتر از سه دقیقه شکست می‌داد، سال گذشته در مسابقات قهرمانی جهان در بلگراد، کشتی اولش دو امتیار به جایدن لاورنس داد، البته در ادامه حریف استرالیایی‌اش را با ضربه فنی برد.

او اردن بیامباسورین مغول را 11 بر صفر برد اما به مایلز امینه از سن مارینو هم دو امتیاز داد و در ادامه امینه را 7 بر 2 شکست داد. این کشتی‌گیر در نیمه نهایی جاورایل شاپیف ازبک را 10 صفر برد و به تیلور رسید. او در فینال هم در شرایطی که 9 بر 3 از حریف عقب بود، کشتی را به شکلی تراژیک و با ضربه فنی باخت و به مدال نقره بسنده کرد.

بنابراین حالا که فیلم‌های منتشر شده‌ی اخیر، حکایت از بهبود کامل کتف حسن یزدانی دارد، به نظر آمادگی او برای شرکت در مسابقه‌ای در سطح المپیک مدنظر است که اگر امتیاز از دست دادن در جهانی بلگراد را به حساب آسیب‌دیدگی کتف یزدانی بگذاریم، حالا با بهبود این کشتی‌گیر، باید دید عملکرد فنی‌اش مقابل رقبا در تورنمنت بوداپست به چه شکل است.

حسن یزدانی 30 ساله که تجربه حضور در دو المپیک 2016 ریو و 2020 توکیو را دارد و در المپیک اولش با شکست انور گدویوف روسی به مدال طلا و در المپیک دوم با قبول شکست مقابل دیوید تیلور آمریکایی به مدال نقره رسید، در آستانه سومین المپیک دوره قهرمانی‌اش، باید ابتدا در تورنمنت رنک‌دار مجارستان آمادگی حضورش در این رقابت‌ها را به کادر فنی تیم ملی و فدراسیون کشتی اثبات کند.

او این فرصت را داشت که مثل امیرحسین زارع و رحمان عموزاد، در تورنمنت رنک‌دار زاگرب ملی‌پوش شدن خودش را قطعی کند که به دلیل جراحی کتفش، در ماه‌های گذشته در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکرد و حالا آزمون مهمی در بوداپست و آخرین مسابقه رنک‌دار خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ