اصلاحیه قانون انتخابات ریاست‌جمهوری تأیید شد

اقتصاد ایران: سخنگوی شورای نگهبان گفت: طرح اصلاح مواد ۱۹ و ۲۲ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، در نشست خبری که صبح امروز شنبه 12 خرداد برگزار شد، طی سخنانی گفت: طرح اصلاح مواد 19 و 22 قانون انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت و خلاف موازین شرع شناخته نشد و مراحل ابلاغ را طی خواهد کرد.

وی افزود: یکی از موضوعات مورد اشاره در این طرح این است که مردم علاوه بر شناسنامه می‌توانند از طریق کارت ملی احراز هویت شوند و این مصوبه در انتخابات آتی قابل اجراست.

طحان نظیف خاطرنشان کرد: مصوبه بعدی در ارتباط با بخش دوم لایحه بودجه سال 1403 کل کشور بود که چند بار بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و برگشت بود و در نهایت یک مورد این مصوبه بود که با اصرار مجلس مواجه شد و به مجمع تشخیص رفت. در جلسه اخیر مجمع تشخیص این مصوبه نیز مورد تأیید مجمع تشخیص قرار گرفت تا به‌ترتیب تمامی مواد بخش دوم لایحه بودجه سال آینده نیز مورد تأیید قرار گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی عنوان کرد: این طرح نیز چندین بار در رفت و برگشت بین مجلس و شورای نگهبان بود و بسیاری از ایرادات آن رفع شد منتها برخی ابهامات و ایرادات آن همچنان پابرجاست که با توجه به پایان مجلس یازدهم، رفع ایرادات طرح مذکور باید توسط مجلس جدید صورت گیرد‌.

وی درباره مصوبه تعطیلی شنبه‌ها گفت: ما در روزهای پایانی مجلس یازدهم مصوبات زیادی را دریافت کردیم که یکی از این مصوبه‌ها همین مصوبه تعطیلی شنبه‌ها بود که در نوبت بررسی قرار دارد و به‌محض نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد‌.

وی همچنین در پاسخ پرسشی درباره شرط سنی داوطلبان کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری تأکید کرد: مبنای ما مصوبه‌ای است که در آن نسبت به سن، سابقه و مدرک چهارچوبی را مشخص کرده است؛ مبنای ما این مصوبه است. با توجه به اینکه در این مصوبه آمده و تصمیم نهایی با شورای نگهبان است، اگر اعتراضی در این زمینه وجود داشته باشد، مورد رسیدگی قرار خواهیم داد.

طحان نظیف درباره احتمال الکترونیکی شدن انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: با توجه به شرایط پیش‌آمده و با توجه به اینکه زمان زیادی تا برگزاری انتخابات نداریم و باید دستگاه‌ها و امکانات این نوع انتخابات آماده‌سازی شود، بر همین اساس تاکنون جلساتی با وزارت کشور داشتیم و این جلسات ادامه دارد و به‌محض رسیدن به نتیجه در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به‌ سؤال خبرنگار تسنیم درباره آخرین وضعیت مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: ما در شورای نگهبان پیش از این اعلام کردیم که با این بخش از لایحه برنامه هفتم که مرتبط با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است، ابهام و ایرادی نداریم ولی لایحه برنامه هفتم به‌واسطه برخی مواد دیگر با اصرار مجلس به مجمع تشخیص ارجاع شد که باید این موارد توسط مجمع تشخیص تعیین تکلیف شود.

وی اضافه کرد: به‌محض تأیید مصوبه لایحه برنامه هفتم در مجمع، طبعاً مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز از ابتدای سال 1403 لازم‌الاجرا است.

خبر در حال تکمیل است... .

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ