هیجان به سبک فولکس‌ واگن

اقتصاد ایران: داشتن یک خودرو استیشن اسپرت می‌تواند یک گزینه خاص و متفاوت باشد. به‌همین دلیل فولکس‌واگن گزینه‌ خاصی را برای شما در نظر گرفته است. گلف R استیت، دقیقا همان خودرو خانوادگی اسپرتی است که رویای داشتن آن را در سر دارید. این خودرو که در اواسط سال 2022 میلادی به‌جهان معرفی شد، از نظر طراحی بسیار جذاب و اسپرت است. در ادامه نسخه 2023 این خودرو را بررسی می‌کنیم.

ظاهر اسپرت و آیرودینامیک

استفاده از خطوط تیز روی بدنه و فرم‌های تخت، ظاهری جوان‌پسند برای گلف R استیت به‌ارمغان آورده است. چهره گلف R استیت با توجه به‌چراغ‌های باریک، LED افقی و ورودی‌های هوا درون سپر و خطوط تیز روی کاپوت، تهاجمی و خشن به‌نظر می‌رسد.

همچنین خط افقی تیز روی بدنه، رینگ‌های 18 و 19 اینچی آلیاژی با اورهنگ‌های نسبتا بلند و پشت تیز، کاراکتر اسپرتی به این خودرو می‌بخشد. چراغ‌های L شکل در نمای عقب به‌همراه اگزوزهای دوبل در طرفین سپر، چاشنی اسپرت این استیت را دوچندان می‌کنند.

هیجان به سبک فولکس‌ واگن

ویژگی‌های منحصربه‌فرد

6 حالت رانندگی کامفورت (راحتی)، اسپرت، ریس (مسابقه‌ای)، اسپیشیال (خاص)، دریفت و ایندیویجوال (منحصربه‌فرد) برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

درحالت کامفورت باتوجه به قابل تنظیم بودن سیستم تعلیق، سواری نرم و باکیفیتی به‌سرنشینان ارائه می‌شود. در حالت ریس (مسابقه‌ای) فنربندی سفت‌تر می‌شود و حالت پایداری روی حالت نیمه‌فعال قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر در وضعیت دریفیت 50 درصد سیستم کنترل پایداری الکترونیکی فعال است و می‌توان به‌راحتی با این استیشن اسپرت دریفت زد.

از مهم‌ترین آپشن‌های گلف R استیت می‌توان به: سیستم کروزکنترل تطبیقی، سیستم پایش نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سامانه پیشگیری از برخورد، سامانه هشدار از انحراف مسیر، نمایشگر 10 اینچی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کار پلی، سیستم آنالیز ترافیکی آنلاین و... اشاره کرد.

نسخه R با نصب پکیج R پرفورمنس دامپرهای اسپرت و رینگ‌های 19 اینچی با تایرهای 35/235 همراه است.

هیجان به سبک فولکس‌ واگن

کابین اسپرت با امکانات رفاهی جدید

کابین گلف نسل هشتم را باید یکی از زیباترین کابین‌ها معرفی کرد. در آخرین بررسی مجله موتورترند، کابین گلف جزو زیباترین کابین‌ها شناخته شد. دو نمایشگر بزرگ برای داشبورد این خودرو طراحی شده تا فضای مدرنی را به‌ارمغان آورد. درعین حال کلاستر (مجموعه پشت آمپر) 10.1 اینچی و نمایشگر 10 اینچی کنسول میانی، فضای خلوت و البته مدرنی را برای گلف R استیت ایجاد کرده است.

هیجان به سبک فولکس‌ واگن

در این مطلب نسخه R از گلف مورد بررسی قرار دارد. طراحی صندلی‌های اسپرت راحت، غربیلک‌فرمان R، پدال شیفترهای بزرگ در پشت آن و دسته‌دنده کوچک اسپرت (مشابه سوپراسپرت پورشه یعنی 911) و رنگ آبی تریم داخلی، رانندگی با گلف R استیت را هیجان‌انگیز می‌کند. طراحی دریچه‌های سراسری داشبورد، نورپردازی به‌وسیله LED های نواری و استفاده از پارچه برای روکش صندلی‌ها از ویژگی‌های دیگر کابین گلف R استیت است.

هیجان به سبک فولکس‌ واگن

صدای قدرتمند

پیشرانه گلف R استیت را یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ تشکیل می‌دهد. این موتور با نصب توربوشارژ و سیستم پاشش سوخت مستقیم، حداکثر 320 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک DSG به‌چهار چرخ منتقل می‌شود.

گلف R استیت تنها 4.9 ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد. حداکثر سرعت رسمی این استیت 250 کیلومتر بر ساعت است؛ اما با پکیج R پرفورمنس حداکثر سرعت آن به 270 کیلومتر برساعت می‌رسد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ