شروع داستانِ یک قهرمانی غیرمنتظره از ارومیه تا زنجان

اقتصاد ایران: مرتضی جان‎‌محمدی که شب گذشته با شکست کشتی‌گیر مازندرانی قهرمان سنگین‌وزن کشتی آزاد جام تختی شد، از ارومیه تا زنجان مسیر جالب و عجیبی را تجربه کرده بود.

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خرداد ماه سال گذشته ارومیه میزبان رقابت‌های کشتی آزاد جام تختی بود، رقابتی که البته بخشی مهم از مسیر انتخاب ملی‌پوشان اعزامی به مسابقات جهانی بود و همه مدعیان دوبنده تیم ملی، در آن شرکت داشتند.

در رقابت‌های 125 کیلوگرم، درحالیکه همه نگاه‌ها به رویارویی امیرحسین زارع و امیررضا معصومی ستاره جدید این وزن بود، یک اتفاق عجیب در مبارزه مقدماتی بین امین طاهری کشتی‌گیر مدعی و سرشناس این وزن و مرتضی جان‌محمدی کشتی‌گیر گمنام اهل آذربایجان شرقی رخ داد.

 

این مبارزه درحالیکه به سود امین طاهری در جریان بود و به نظر او یک طرفه حریفش را شکست می‌داد، داور اعلام ضربه فنی به سود جان‌محمدی کرد.

امین طاهری و مربی‌اش علیرضا رضایی به شدت به این رای اعتراض کردند و از حرف خود هم کوتاه نیامدند.

گفت‌وگو با محمد مصلایی‌پور رئیس کمیسیون داوران و ورود پژمان درستکار سرمربی وقت تیم ملی، کار را به جایی رساند که تصمیم گرفته شد برخلاف قوانین روز اتحادیه جهانی، فدراسیون کشتی به این دلیل که مسابقات ارومیه جنبه انتخابی تیم ملی داشته و مسابقه داخلی محسوب می‌شد، مبارزه بین طاهری و جان‌محمدی تکرار شود.

چیزی که در قوانین بین‌المللی هرگز اتفاق نخواهد افتاد و بعد از بالا بردن دست کشتی‌گیر، نتیجه هرگز عوض نخواهد شد و مبارزه تکرار ندارد.

این تصمیم اعتراض فردین معصومی پدر امیررضا معصومی را هم به دنبال داشت چراکه امین طاهری در ادامه باید با امیررضا هم کشتی می‌گرفت. مردم ارومیه نیز به شدت نسبت به تکرار مبارزه واکنش نشان داده و وقتی حدود نیم ساعت بعد قرار شد مبارزه بین طاهری و جان‌محمدی تکرار شود تماشاگران با پرتاب بطری‌های آب روی تشک مانع از برگزاری مسابقه شدند و این کشتی باز هم با وقفه مواجه شد و در ادامه در حالی که همچنان اعتراض تماشاگران ادامه داشت جان‌محمدی روی تشک حاضر نشد تا دست طاهری به عنوان برنده بالا برود.

البته که طاهری در ادامه 6-2 مغلوب امیررضا معصومی شد و معصومی بعد از شکست 5-صفر شیروان محبی، در فینال به امیرحسین زارع باخت.

طاهری در جام تختی ارومیه در کنار مصطفی طغانی سوم شد اما نام مرتضی جان‌محمدی به دلیل انصرافش، در رده‌بندی نهایی لحاظ نشد.

باتوجه به اتفاقی که در ارومیه رخ داده بود و البته جان‌محمدی توانمندی خود را با در معرض خطر قرار دادن کشتی‌گیر باتجربه و مدعی چون امین طاهری، نشان داده بود، درحالیکه برای پیگیری تمریناتش در تبریز با مشکلات زیادی مواجه بود و حریف تمرینی هم نداشت، درادامه از سوی کادرفنی وقت به چندین مرحله اردو دعوت شد تا بتواند در کنار امیرحسین زارع و سایر کشتی‌گیران خوب سنگین‌وزن، کسب تجربه کند.

این کسب تجربه، اعزام به تورنمنت و حضور در اردوی تیم ملی، کار خودش را در این یک سال کرد و جان‌محمدی درحالیکه چندین بار در مبارزه فینال از محمد علی‌تبار، عقب افتاد، اما درنهایت 12-11 کشتی را به سود خودش تمام کرد.

حریفِ فینال او، کشتی‌گیر خوبی است که در سنگین‌وزن پر مدعی استان مازندران با کشتی‌گیرانی چون امیرحسین زارع، مهدی هاشمی، مصطفی طغانی و... در رقابت است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ