دیپلماسی سلامت یکی از ارکان دستیابی به مرجعیت علمی است

اقتصاد ایران: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دیپلماسی سلامت یکی از ارکان رسیدن به مرجعیت علمی به شمار می رود و باید در این زمینه فعالیتهای قابل توجهی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی صبح روز جمعه ۱۱ خرداد ماه در مراسم اختتامیه بخش غیرآوایی بیست و هشتمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اهمیت دیپلماسی سلامت گفت: یکی از مهم‌ترین حوزه های دیپلماسی در دنیا دیپلماسی سلامت است، زیرا سلامت مقوله‌ای همگانی است و هیچ کشوری بدون تضمین سلامت در سایر کشورها نمی تواند سلامت کشور خود را تضمین کند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در مسیر توسعه دیپلماسی علمی سلامت رویکردهای مختلفی وجود دارد ولی بدون تردید گسترش تعاملات در قالب چارچوب‌های کارآمد از همه مهم‌تر است.

دکتر پناهی خاطرنشان کرد: دیپلماسی سلامت در دوران شیوع ویروس کووید_ ۱۹ بیش از همیشه اثرگذار بود و درآینده نیز باید در جهت کنترل آسیب‌های جهانی سلامت به دیپلماسی سلامت به عنوان یک اصل توجه شود.

وی با اشاره به تقویت دیپلماسی سلامت در دولت مردمی گفت: معتقدیم باید دیپلماسی سلامت در کشور را رشد و توسعه داد تا بتوانیم تمامی منافع مان را در زمان ارتباطات و همکاریهای دیپلماسی با دیگر کشورها محققق کنیم.

دکتر پناهی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی سلامت باید از ظرفیتهای دانشگاهها در راستای رسیدن به رشد قابل توجه در این حوزه استفاده کرد، گفت: موضوع دیپلماسی علمی و دیپلمات بودن در علم موضوعی مهم و تاثیرگذار است و شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه فقید نیز در این موضوع فردی قوی و منسجم و دارای فهم و دانش بالا بود و در دولت مردمی شهید رئیسی کرونا با درایت دولت به خوبی کنترل شد و با دیپلماسی علمی که در این دولت وجودداشت در زمینه ورود به واکسن و همچنین تولید آن موفق عمل کردیم.

وی خطاب به شرکت کنندگان و فعالان قرآنی دانشگاههای علوم پزشکی اظهار کرد: شما محققان علوم قرآنی که از اقشار دانشجو، کارمند و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی به شمار می روید باید در مسیر تولید علم، تهیه و انتشار مقالات علمی و پژوهشی در زمینه علوم قرآنی و سلامت از هیچ تلاشی دریغ نکنید. بدون شک تولید مقالات علمی و پژوهشی در زمینه معارف قرآنی و اسلامی و معرفی شخصیت های علمی، جهادی و قهرمانان شهید از جمله شهید سلیمانی و انتشار این مقالات در عرصه های بین المللی می تواند ما را به مرجعیت علمی قوی برساند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: دیپلماسی علمی یکی از شرایط لازم برای مرجع شدن است که شما محققان و کنشگران عرصه قرآنی در دانشگاهها باید در این زمینه حرکت قابل جهشی داشته باشید. هر تولید علم و انتشار مقالات علمی که از سوی شما دانشجویان و اساتید صورت می گیرد باید کلیدی به سمت مرجعیت علمی باشد.

وی برگزاری جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت طی سالهای گذشته را به فال نیک گرفت و گفت: خدا را شاکر هستیم که این جشنواره با برگزاری ۲۸ دوره به بلوغ کامل رسیده و رقابت شما عزیزان در رشته های مختلف در قالب این جشنواره، کار بسیار ارزشمندی است که بایدتداوم داشته باشد.

دکتر پناهی بر لزوم راه اندازی مراکز تحقیقات میان رشته ای قرآن و سلامت در نقاط مختلف کشور تاکید کرد و گفت: دانشگاههای علوم پزشکی که زیرساختهای لازم برای تشکیل مراکز تحقیقات بین رشته ای قرآن و سلامت را دارند باید پیشقدم در این مسیر باشند تا بقیه نیز بتوانند در این مسیر حرکت کنند.

وی گفت: درخصوص رشد علوم قرآنی در شورای معاونین جلسات متعددی تشکل می شود و وزیر بهداشت نیز تاکید زیادی بر تحقیقات علوم قرآنی و سلامت دارند و مقرر شد ۳تا ۵ درصد حوزه های تحقیقاتی ما در دانشگاههای علوم پزشکی به پژوهشهای علوم قرآنی و سلامت اختصاص یابد و یکی از برنامه های جدی ما تقویت مراکز تحقیقات بین رشته ای قرآن و سلامت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ