چالش تردد خودروهای ترانزیتی در بوشهر

اقتصاد ایران: بوشهر- تردد گسترده خودروهای ترانزیتی در استان بوشهر موجب چالش‌هایی برای تردد مردم استان بوشهر شده است که مدیرکل بنادر و دریانوردی بابت این موضوع از مردم عذرخواهی کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، طی ماه‌های اخیر تردد کامیون‌های حامل مواد نفتی در راه‌های استان بوشهر افزایش یافته که این موضوع سبب بروز مشکلات و نارضایتی‌هایی در بین مردم شده است.

با توجه به تعداد فراوان این خودروهای حامل مواد نفتی، برخی از کامیون‌ها تا زمان رسیدن نوبت بارگیری، در خیابان‌ها و جاده‌های استان بوشهر توقف می‌کنند که این موضوع موجب مشکلاتی در تردد می‌شود.

عبور مستمر و دائمی این خودروها در شهرها و جاده‌های استان بوشهر نیز چالش دیگری است که گاهی صدای نارضایتی شهروندان شهرهای مختلف از این موضوع شنیده می‌شود.

با توجه به اینکه توقفگاهی برای این خودروها در پنج کیلومتری شهر بوشهر ایجاد شده است، انتظار می‌رود اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مدیریت بهتری در این زمینه داشته باشد و از توقف در حاشیه راه‌ها و خیابان‌های شهر جلوگیری کرده و ساماندهی بهتری را در این زمینه شاهد باشیم.

نارضایتی شهروندان

یکی از اهالی شهر بوشهر  اظهار کرد: متأسفانه حضور و ورود این خودروهای حامل مواد نفتی به بوشهر موجب بروز مشکلاتی برای شهروندان شده است که انتظار می‌رود ساماندهی بهتری در این زمینه انجام شود.

محمد ماهینی خاطرنشان کرد: متأسفانه سال‌ها است که تنها ورودی شهر بوشهر با ورود کامیون‌ها و تانکرهای مختلف مواجه بوده و گاهی اوقات تردد بالای این کامیون‌ها ورودی و برخی خیابان‌های شهر را قفل می‌کند.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود زیرساخت‌های بندر بوشهر هر چه سریع‌تر تقویت شود و کامیون‌ها و تانکرها برای تخلیه و بارگیری کالا نیازی به ورود به محدوده شهر نداشته باشند.

چالش تردد خودروهای ترانزیتی در بوشهر/ مدیرکل بنادر عذرخواهی کرد

مسؤولان برای بهبود وضعیت تردد چاره‌اندیشی کنند

یکی دیگر از شهروندان دشتستان نیز  گفت: تانکرهای نفتکش معضلاتی را برای تردد مردم منطقه ایجاد کرده‌اند که انتظار می‌رود مسؤولان مربوطه نسبت به حل این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

کریمی با اشاره به اینکه این تانکرها باید مسیر جاده ساحلی را برای تردد انتخاب کنند و در شهرها تردد نکنند افزود: تردد این کامیون‌ها باعث آسیب به زیرساخت‌های راه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان تردد این خودروها در ساعات پرترافیک است افزود: تردد این خودروها موجب می‌شود که تردد در سطح شهرهای آب‌پخش و شبانکاره با مشکل روبرو شود.

عذرخواهی مدیرکل بنادر برای ترافیک

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ضمن عذرخواهی بابت مشکلاتی که برای شهروندان ایجاد شده است اظهار کرد: تردد کامیون‌های ترانزیتی مشکلاتی در روند تردد هم استانی‌ها بویژه در بندر بوشهر ایجاد کرده که به سهم خود در قبال این مشکل عذرخواهی می‌کنم.

میزان ترانزیت نفتی در بندر بوشهر در مقایسه با پنج سال ماقبل، با افزایش حدود ۱۷ برابری به نیم میلیون‌تن رسید محمد شکیبی نسب در جمع خبرنگاران گفت: امید است با بهبود زیرساخت‌ها و بویژه اتمام جاده دسترسی مجتمع بندری نگین حجم قابل توجهی از ترددها به مجتمع بندری نگین منتقل و از ترافیک کنونی کامیون‌ها در بندر بوشهر کاسته شود.

وی افزود: با هدف کاهش ترافیک ترددهای کامیونی در اقدام کوتاه مدت نیز در جوار منطقه ویژه اقتصادی بوشهر پایانه‌ای به مساحت ۱۰ هکتار فعال شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: این اداره کل در اقدامی مؤثر با تشکیل تیم بازاریابی در مناطق مرزی مختلف کشور از جمله مرز باشماق فعال شده که عمده رونق ترانزیت در بوشهر حاصل بازاریابی این تیم است.

افزایش ۱۷ برابری ترانزیت نفتی در بندر بوشهر

وی گفت: میزان ترانزیت نفتی در بندر بوشهر از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون در مقایسه با پنج سال ماقبل، با افزایش حدود ۱۷ برابری به نیم میلیون‌تن رسید.

شکیبی نسب اظهار کرد: در ۲ ماهه امسال میزان تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بندر بوشهر نیز با افزایش ۷۴.۵ درصدی به ۶۶۳ هزار و ۴۴۱ تن رسیده است.

وی ادامه داد: در مدت یاد شده تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر بوشهر نیز با افزایش ۴۷.۵ درصدی به ۱۰ هزار و 195 (TEU) کانتینر رسید.

شکیبی نسب اضافه کرد: در بخش ترانزیت در پنج سال منتهی به اواخر سال گذشته عملکرد بندر بوشهر تنها ۳۲ هزار تن بوده است که این میزان از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون با افزایش حدود ۱۷ برابری به ۵۰۰ هزار تن رسیده است.

وی گفت: مهم‌ترین مزیت‌های رونق ترانزیت خارجی در بندر بوشهر شامل اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم برای ۲ هزار و ۱۲۳ نفر، معرف برقراری امنیت در کشور و بویژه استان بوشهر، درآمد مستقیم برای پایانه‌های حمل و نقل استان و توجیه پذیرتر شدن طرح‌های توسعه‌ای بنادر استان بوشهر است.

انتظار می‌رود با همراهی و هماهنگی همه مسؤولان مرتبط در این زمینه، شاهد بهبود وضعیت تردد و ترافیک خودروهای ترانزیتی حامل مواد نفتی در سطح استان بوشهر باشیم.

برچسب‌ها :

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ