زمان صدور اسناد مالکیت در شبانکاره کاهش یافت

اقتصاد ایران: بوشهر- رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شبانکاره گفت: زمان صدور اسناد مالکیت در شبانکاره کاهش یافت.

اله‌مراد رزمجو در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به قانون حدنگار مصوب مجلس شورای اسلامی افزود: در اجرای قانون جامع حدنگاری (کاداستر) مصوب سال ۹۳ مجلس همه دستگاه‌ها مکلف شدند تا اطلاعات مکانی اراضی را در اختیار سازمان ثبت اسناد و املاک قرار دهند و در حال حاضر پروژه حدنگاری اراضی کشاورزی شهرستان عسلویه در حال انجام است و به زودی به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به صدور ۴۶۸ سند مالکیت در دوماهه اول سال افزود: در سال گذشته زمان اسناد تعویض سند دفترچه‌ای به حدنگار ۲۹ روز بود که در سال جدید با تلاش مضاعف و حضور جهادی همکاران در ساعات غیر از وقت اداری و روزهای تعطیل در حال حاضر این اسناد به صورت ۴۸ ساعته صادر می‌شود.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شبانکاره افزود: در زمان گذشته برای صدور اسناد مالکیت اراضی از دستگاه‌هایی جی پی اس دستی یا دستگاه‌های قدیمی استفاده شد که با آمدن سامانه شمیم و دقت این سامانه لازم است اسناد حدنگاری قدیمی مجدد نقشه برداری شود.

رزمجو بیان کرد: اسناد حدنگار قدیمی نیز در پروسه نقشه برداری و بازدید محل و رفع نواقص پرونده در حدود ۲۰ روز زمان می‌برد که این اسناد نیز بعد از حضور جهادی همکاران در نذر خدمت در سال جاری به ۴۸ ساعت رسیده است.

وی با اشاره به عدم خدمات به اسناد دفترچه‌ای افزود: از اهالی شریف شهر شبانکاره و روستاییان عزیز این بخش درخواست می‌کنیم نسبت به تعویض دفترچه‌های منقوله دار قدیمی به تک برگ در اسرع وقت اقدام کنند.

رزمجو با اشاره به تمهیدات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای صدور اسناد مالکیت زراعی افزود: هم‌اکنون مهندسین شرکت مبنا در این حوزه ثبتی حضور داشته و نسبت به برداشت نقاط شمیم املاک به طور رایگان اقدام می‌کنند لذا از مالکین عزیز درخواست می‌شود از این فرصت طلایی استفاده نموده و با آنها همکاری کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ