پیگیری دغدغه رئیس‌جمهور فقید در تعامل دولت و خیرین

اقتصاد ایران: وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برای تأمین مالی طرح‌های خیرین باید مالیات را مرتبط به طرح‌های خیرساز کشور کنیم تا بسیاری از پروژه‌ها که مدتی روی زمین مانده، به انجام برسد.

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، مراسم تکریم شهید آیت‌الله رئیسی و شهدای خدمت امروز جمعه یازدهم خردادماه به همت خیرین و تشکل‌های مردمی در مجتمع شهدای سرچشمه برگزار شد.

سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در این مراسم با اشاره به پیگیری برنامه‌های رئیس جمهور شهید در مدت باقیمانده اظهار داشت: تمام مواردی که مورد دغدغه شهید آیت‌الله رئیسی بود در مدت باقیمانده از دولت در حوزه وزارت و دارایی پیگیری خواهد شد.

درباره برنامه‌های در حال اجرای دولت اظهار داشت: یکی از موارد این بود که مردم به عنوان مودیان بتوانند به جای پرداخت مالیات، پروژه‌هایی انتخاب کنند و مالیات آنها صرف انجام پروژه مشخصی شود و بازخوردها نیز ارائه شود تا اعتمادسازی صورت پذیرد.

 

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: در مرحله ابتدایی تنها هماهنگی میان دستگاه‌های اقتصادی کشور را لازم داشت که باید در مورد طرح‌های عمرانی و از طرفی میزان درآمدهای مالیاتی به تفکیک استان و شهرستان آماده شود که انجام شده. تفاهم‌نامه رسمی نیز امضا شده و ما نیازمند مصوبه در بخش اول نیستیم.

او به باقی ماندن طرح‌های خیر ساز اشاره کرد و گفت: این بخش هنوز انجام نشده و سازمان برنامه و بودجه باید نیاز منطقه را تأیید کند.

خاندوزی خاطرنشان کرد: برای تأمین مالی طرح‌های خیرین باید مالیات را مرتبط به طرح‌های خیرساز کشور کنیم تا بسیاری از پروژه‌ها که مدتی روی زمین مانده به انجام برسد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به لزوم اذن مجلس در این باره خاطرنشان کرد: در حال حال حاضر برای طرح‌هیا خیرساز، لایحه آماده شده و باید در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار گیرد تا فرصت باقی هست به صحن مجلس ارسال شود تا این مصوبه از مجلس شورای اسلامی گرفته شود و یک سنگ بنای مبارک در حوزه تعامل میان دولت و جامعه خیرین کشور صورت گیرد.

انتهای پیام/

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ