شیرجه زدن در آب کم عمق رودخانه دز ۶ مصدوم بر جای گذاشت

اقتصاد ایران: اهواز - رئیس جمعیت هلال احمر دزفول از امدادرسانی نجاتگران پایگاه امداد و نجات «علی کله» به مصدومان حادثه دیده در اثر شیرجه زدن در آب کم عمق خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی طحان عصر امروز جمعه در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: هر ۶ نفر مصدوم مراجعه کننده به این پایگاه در اثر شیرجه زدن در نقاط کم عمق از ناحیه سر و گردن آسیب دیده که ۲ نفر به دلیل ترومای شدید و نیاز به اقدامات درمانی بیشتر به بیمارستان بزرگ دزفول منتقل شدند.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های بستر رودخانه، وجود عوارض طبیعی فراوان و یکنواخت نبودن عمق در نقاط مختلف، لذا شیرجه زدن و شنا کردن در نقاط ناایمن بدون داشتن شناخت و مهارت کافی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر بیان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشت تجربه‌های تلخی داشته‌ایم که منجر به غرق شدگی و فوت تعدادی از هموطنان در رودخانه دز شده، لذا به جهت جلوگیری از بروز هر گونه حادثه ناگواری بسیار ضروری است که گردشگران محترم از انجام حرکات نمایشی و هیجانی، شنا در نقاط پر خطر از جمله نزدیک سد تنظیمی و شوخی‌های بی مورد درون رودخانه پرهیز کنند.

وی در پایان همچنین با اشاره به متفاوت بودن شرایط شنا در رودخانه و آب‌های خروشان با استخرها و سایر محیط‌های آبی گفت: کودکان در معرض خطرات زیادی در رودخانه قرار دارند و ضروری است خانواده‌ها هنگام مراجعه به مناطق گردشگری کنار رودخانه‌ها هوشیاری کافی را نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

طحان همچنین با اشاره به نقش رسانه‌های محلی در فرهنگ‌سازی گفت: از رسانه‌ها و فعالین فضای مجازی انتظار می‌رود آنگونه که در معرفی جاذبه‌ها و رشد بسیار خوب صنعت گردشگری در شهرستان نقش بسیار زیادی ایفا کرده‌اند، نسبت به اطلاع رسانی در خصوص خطرات موجود و لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاط‌های لازم به جهت جلوگیری از رخداد حوادث ناگوار از طریق خود ایمنی و خود مراقبتی کوشا باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ