بازگشت تیک‌تاک با ایده‌ای عجیب به بازار آمریکا

اقتصاد ایران: ظاهراً شرکت بایت‌دنس قصد دارد با پیاده کردن ایده‌ای غیرمنتظره، از ممنوعیت تیک‌تاک در کشور آمریکا جلوگیری کند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،گزارشی از رویترز مدعی است که الگوریتم تیک‌تاک احتمالاً تفکیک می‌شود و نسخه‌ی جداگانه‌ای برای آمریکا ساخته خواهد شد تا از ممنوعیت این اپلیکیشن محبوب در ایالات متحده جلوگیری شود. تیک‌تاک گزارش رویترز را نادرست خوانده است؛ اما فعلاً هیچ احتمالی رد نمی‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا مدتی پیش با اکثریت قاطع ممنوعیت تیک‌تاک در آمریکا یا فروش اجباری آن به یک شرکت آمریکایی را تصویب کرد.

دولت چین مانع قانونی برای فروش الگوریتم به یک شرکت آمریکایی ایجاد کرده است و سرمایه‌گذاران احتمالی در آمریکا پذیرفته‌اند که الگوریتم را به‌دست نیاورند. ارزش این اپلیکیشن بدون الگوریتم خبرسازش، بسیار کمتر خواهد بود.

به نظر می‌رسد بایت‌دنس (شرکت مادر تیک‌تاک) درحال کار روی نسخه‌ی جداگانه‌ای از الگوریتم برای آمریکا است. این الگوریتم ممکن است در نهایت به نسخه‌ای منجر شود که به‌طور مستقل از شرکت مادر چینی فعالیت کند و برای قانون‌گذاران آمریکایی که به‌دنبال ممنوعیت تیک‌تاک هستند، قابل‌قبول‌تر باشد.

دستور کار تفکیک کد منبع که توسط بایت‌دنس در اواخر سال گذشته صادر شد، مقدم بر لایحه‌ی اجبار به فروش عملیات تیک‌تاک در آمریکا بود که از ابتدای سال جاری در کنگره مطرح شد.

حساب کاربری رسمی تیک‌تاک در شبکه‌ی اجتماعی ایکس گزارش منتشر شده را ناصحیح و واگذاری سهام شرکت را امکان‌ناپذیر خواند. با این حال از مواضع تیک‌تاک می‌توان متوجه شد که احتمالاً این شرکت مقاومتی در برابر تولید نسخه‌ی جدید الگوریتم مختص کشور آمریکا نداشته باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ