نامگذاری منطقه هسته‌ای اصفهان به نام ‌شهید رئیسی‌ +فیلم

اقتصاد ایران: با دستور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و به پاس قدردانی از توجه ویژه رییس‌جمهور شهید حضرت آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی نسبت به توسعه صنعت و فناوری هسته‌ای در کشور، منطقه هسته‌ای استان اصفهان به نام «شهید آیت‌الله رئیسی» نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ، به پاس قدردانی از پشتیبانی‌ها و عنایات ویژه رئیس‌جمهور شهید حضرت آیت‌ الله سیدابراهیم رئیسی نسبت به صنعت و فناوری هسته‌ای و نیز حمایت از دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران، منطقه هسته‌ای در استان اصفهان با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای،‌ خیام‌نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسوولان استانی به نام « شهید آیت الله رئیسی» نامگذاری شد.

در این مراسم که ظهر امروز (پنجشنبه) 10 خردادماه برگزار شد، محمد اسلامی؛ رئیس سازمان انرژی اتمی، جمعی از معاونان و مدیران ارشد صنعت هسته‌ای،‌ مرتضوی استاندار اصفهان و برخی از مسئولان استانی حضور داشتند.

راه‌اندازی 7 مرکز پرتودهی تا پایان سال

رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین نام‌گذاری منطقه‌ای هسته‌ای اصفهان به نام شهید رئیسی گفت: این منطقه به پاس خدمات و حمایت‌های برجسته شهید رئیسی از صنعت هسته‌ای کشور این منطقه که از مناطق راهبردی صنعت هسته‌ای محسوب می‌شود و در بعد بین‌المللی جایگاه بالایی دارد، به نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری شد.

محمد اسلامی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری برای صنعت هسته‌ای اهمیت ویژه‌ای قائل هستند، افزود: نام‌گذاری این منطقه به نام شهید رئیسی حامل این پیام است که نوع نگاه راهبردی در راستای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری از یک سو و همچنین خدمت بدون منت و خستگی‌ناپذیریی و تلاش بدون وقفه برای پشرفت و اعتلای جمهوری اسلامی ایران، یک فرهنگ ماندگار است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: امیدوارم که با پرچم‌داری این فرهنگ، مسیر شهدا را تداوم ببخشیم و در اعتلای جایگاه جمهوری اسلامی ایران و افزایش اعتبار کشور و رفاه مردم کوشا باشیم.

وی در ادامه به افتتاح مرکز پرتودهی اصفهان اشاره کرد و گفت: یکی از تکالیف ما در سند راهبردی مستقر کردن انرژی هسته‌ای در زندگی مردم است و موضوع پرتودهی یکی از مصادیق این امر به شمار می‌رود.

اسلامی با بیان اینکه قرار بود که ما پرتودهی را در 12 نقطه کشور گسترش دهیم، گفت: در این راستا امروز توفیق داشتیم که اولین مرکز پرتودهی را در اصفهان افتتاح کنیم و این امر یک خدمت بزرگ در حوزه سلامت و امنیت غذایی است چون پرتودهی هم از محصولات کشاورزی آفت‌زدایی می‌شود و ماندگاری آنها را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: پرتودهی در سلامت جامعه، معیشت خانوار و در مقیاس ملی در توسعه اقتصاد و صادرات نقش‌آفرین خواهد بود و این حرکت در سال "جهش تولید، با مشارکت مردمی" در بستر توسعه با بخش خصوصی قرار دارد و امیدواریم که با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم ظرفیت 130 میلیون تنی محصولات کشور را با به‌کارگیری این فناوری افزایش دهیم و شاهد کاهش ضایعات کشاورزی و دفع سموم باشیم و هزینه‌های بخش سلامت کاهش یابد.

اسلامی در پایان گفت: ارتقای قابلیت و بهره‌وری پرتودهی یکی از اهداف راهبردی انرژی هسته‌ای است که مقام معظم رهبری نیز روی تاکید دارند و خوشبختانه امروز این وعده محقق شد و تا قبل از پایان سال حداقل 7 مرکز دیگر را راه‌اندازی خواهیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ